| تتمة بحث مرحوم امام (ره) در مورد شک در وجوب که آیا نفسی یا غیری است ، تعیینی یا تخییری ، عینی یا کفائی و نظر مختار استاد |
1401/02/25 |
 |
 |
| تتمة بحث مرحوم امام (ره) در مورد شک در وجوب که آیا نفسی یا غیری است ، تعیینی یا تخییری ، عینی یا کفائی و نظر مختار استاد |
1401/02/24 |
 |
 |
| مبنای مرحوم امام (ره) : در هنگام شک بین وجوب نفسی و غیری ، تعیینی و تخییری ، عینی وکفائی |
1401/02/21 |
 |
 |
| ادامة تبیین نظر مرحوم آیت الله خوئی در مورد شک بین وجوب نفسی و غیری ، تعیینی و تخییری ، عینی و کفائی |
1401/02/20 |
 |
 |
| نظر مرحوم آیت الله خوئی در مورد شک بین وجوب نفسی و غیری ، تعیینی و تخییری ، عینی و کفائی |
1401/02/19 |
 |
 |
| نظر مرحوم آخوند - در هنگام شک در اینکه وجوب از چه نوع است ، بنابر اطلاق مقامی میگوئیم وجوب نفسی ، تعیینی و یا عینی است |
1401/02/18 |
 |
 |
| نظر مختار استاد |
1400/12/22 |
 |
 |
| نظر مرحوم امام (ره)- عندالشّک بین تعبدی یا توصلی در مورد قصد قربت تمسک به اطلاق میکنیم |
1400/12/17 |
 |
 |
| خلاصة بیان مرحوم آیت الله خوئی دربارة قصد قربت عندالشّک بین واجب تعبدی و توصلی |
1400/12/16 |
 |
 |
| نظر مرحوم آیت الله خوئی - عندالشّک در مواجهه با واجب تعبدی و توصلی و قصد تقرب بایستی به اصاله الإشتغال تمسک کرد |
1400/12/15 |
 |
 |
| مرور بحث مرحوم آخوند و بررسی نظر مرحوم آیت الله خوئی در مورد شک هنگام مواجهه با واجب تعبدی و توصلی |
1400/12/14 |
 |
 |
| مرحوم آخوند - شک در قصد قربت ناشی از شک در تکلیف نیست ناشی از شک در اسقاط و خروج از تکلیف است |
1400/12/07 |
 |
 |
| مرحوم آخوند - عندالشک بین واجب تعبدی و توصلی در مراجعه به اصول عملیه قاعده اشتغال و اصالة الاحتیاط جاری میشود |
1400/12/03 |
 |
 |
| ادامة تبیین نظر مرحوم آخوند دربارة عدم امکان تمسک به اطلاق لفظی یامقامی برای اثبات قصد تقرب هنگام شک در تعبدی یا توصلی بودن صیغة امر |
1400/12/02 |
 |
 |
| مبحث پنجم - آیا در صیغة امر وجوب تعبدی است یا توصلّی ؟ |
1400/12/01 |
 |
 |
| اشکال مرحوم آیت الله خویی به نظر مرحوم آخوند در باب صیغة امر و نظر مختار استاد |
1400/11/30 |
 |
 |
| نظر نهائی مرحوم آخوند |
1400/11/25 |
 |
 |
| تبیین نظر مرحوم آخوند که اگر صیغة امر حقیقت در وجوب نباشد اما ظهور در وجوب دارد |
1400/11/24 |
 |
 |
| مرحوم آخوند_ اگر صیغة امر حقیقت در وجوب نبود آیا ظهور در وجوب دارد؟ |
1400/11/23 |
 |
 |
| جمع بندی اقوال بیان شده |
1400/11/19 |
 |
 |
| نظر مرحوم صاحب معالم دربارة صیغة امر و اشکالات مرحوم آخوند و آیت الله خوئی به ایشان |
1400/11/18 |
 |
 |
| بررسی نظر مرحوم آیت الله خویی در مورد صیغة امر |
1400/11/17 |
 |
 |
| نظر مرحوم امام (ره) در مورد صیغة امر و دلالت آن |
1400/10/07 |
 |
 |
| مرور مباحث مرحوم نائینی که در جلسه 46 بیان شده بود |
1400/10/06 |
 |
 |
| بررسی نظر مرحوم نائینی در مورد صیغة امر |
1400/10/05 |
 |
 |
| نظر مرحوم آخوند خراسانی این است که صیغة امر حقیقت در وجوب است |
1400/10/04 |
 |
 |
| مرور اقوال مطرح شده در باب مفاد صیغة امر و نظر مختار استاد |
1400/09/30 |
 |
 |
| ادامه نظر آیت الله خویی |
1400/09/29 |
 |
 |
| بررسی نظر مرحوم آیت الله خویی(ره) در مورد صیغة امر |
1400/09/23 |
 |
 |
| نظر مرحوم امام (ره) دربارة صیغة امر |
1400/09/22 |
 |
 |
| ادامة بررسی نظر مرحوم آخوند در مورد صیغة امر |
1400/09/21 |
 |
 |
| بررسی صیغة امر از نظر مرحوم آخوند خراسانی |
1400/09/20 |
 |
 |
| جمع بندی و نظر نهائی استاد در بحث مادة طلب و امر |
1400/09/16 |
 |
 |
| ادامه بررسی نظر مرحوم امام (ره) درباره طلب و اراده – مسأله سعادت و شقاوت |
1400/09/15 |
 |
 |
| طلب و اراده در نظر مرحوم امام (ره) |
1400/09/14 |
 |
 |
| بررسی نظر مرحوم امام خمینی (ره) در مورد طلب و اراده و رد نظر معتزله و اشاعره |
1400/09/13 |
 |
 |
| بررسی نظر مرحوم امام (ره) در طلب حقیقی و انشائی |
1400/09/09 |
 |
 |
| ادامة بررسی نظر مرحوم نائینی در خصوص طلب و اراده |
1400/09/08 |
 |
 |
| بررسی نظر مرحوم نائینی در مورد طلب و اراده و مفهوم مادة امر |
1400/09/06 |
 |
 |
| تبیین نظر مرحوم آخوند در مورد اینکه فرمود : اراده همان علم به مصلحت فعل و عبادات است و اشکال به ایشان |
1400/09/02 |
 |
 |
| نظر مختار استاد در خصوص امر و طلب و اشکال ایشان به مرحوم آخوند خراسانی (ره) |
1400/09/01 |
 |
 |
| ادامة بررسی نظر مرحوم آخوند در خصوص طلب و اراده |
1400/08/30 |
 |
 |
| ادامة تبیین نظر مرحوم آخوند خراسانی در مورد طلب و اراده ( ارادة تشریعی و ارادة تکوینی ) |
1400/08/29 |
 |
 |
| بررسی جواب مرحوم آخوند به اشکلات مطرح شده در مورد طلب و اراده |
1400/08/24 |
 |
 |
| بررسی اشکال اشاعره در مورد طلب و اراده و پاسخ مرحوم آخوند خراسانی |
1400/08/23 |
 |
 |
| رد اشکال اشاعره به مبنای اهل حق در مورد طلب و اراده |
1400/08/22 |
 |
 |
| الاوامر |
1400/08/18 |
 |
 |
| طلب و اراده از نظر مرحوم آخوند خراسانی |
1400/08/17 |
 |
 |
| / مادة امر ظهور در وجوب دارد إلا ماخَرَجَ بالدّلیل/نظر مختار |
1400/08/16 |
 |
 |
| بررسی نظر مرحوم آیت الله خویی در مورد اینکه مادة امرحقیقت در وجوب است یا اعم از وجوب واستحباب |
1400/08/15 |
 |
 |
| مروری بر نظر مرحوم آخوند ، نائینی ، امام و آیت الله خویی |
1400/08/11 |
 |
 |
| بررسی نظر مرحوم نائینی درخصوص دلالت امر بر وجوب و استحباب |
1400/08/10 |
 |
 |
| بررسی نظراصولیین در اینکه امر دلالت بر وجوب دارد یا اعم از وجوب و استحباب است |
1400/08/09 |
 |
 |
| |
1400/08/08 |
 |
 |
| جمع بندی نهایی و نظر مختار استاد |
1400/08/04 |
 |
 |
| جمع بندی نهایی و نظر مختار استاد |
1400/08/03 |
 |
 |
| ادامة بررسی نظر مرحوم امام (ره) در مورد علو و استعلاء آمر در امر |
1400/07/27 |
 |
 |
| بررسی علو واستعلاء آمر در امر ، در نظرات مرحوم آخوندخراسانی (ره) ، آیت الله خویی(ره) و مرحوم امام (ره) |
1400/07/26 |
 |
 |
| / جهت ثانی- علو و استعلاء در مفهوم امر/ماحصل جهت اولی در بحث اوامر و نواهی |
1400/07/25 |
 |
 |
| تتمة مطالب مرحوم امام(ره) در مورد معنای اصطلاحی امر |
1400/07/24 |
 |
 |
| الاوامر/ امر/ نظر علما/ |
1400/07/20 |
 |
 |
| معناي فتدبر در كلمات مرحوم آخوند در بحث اوامر/مادة الأمر /الأوامر |
1400/07/19 |
 |
 |
| فرق بين امور و اوامر درنظر امام خميني و ديگر علما/مادة الأمر /الأوامر |
1400/07/18 |
 |
 |
| اولي در ماده امر از نظر مرحوم آخوند/مادة الأمر /الأوامر |
1400/06/30 |
 |
 |
| جمع بندي نظر مرحوم امام خميني قدس سره و نظر استاد/مادة الأمر /الأوامر |
1400/06/29 |
 |
 |
| نظر مرحوم امام خميني قدس سره/مادة الأمر /الأوامر |
1400/06/28 |
 |
 |
| تتمه و جمع بندي نظر مرحوم آخوند خراساني ره/مادة الأمر /الأوامر |
1400/06/27 |
 |
 |
| نظر علماء قسمت دوم/مادة الأمر /الأوامر |
1400/06/23 |
 |
 |
| نظر علماء/مادة الأمر /الأوامر |
1400/06/22 |
 |
 |
| كليات بحث/مادة الأمر /الأوامر |
1400/06/21 |
 |
 |