1404/07/08
بسم الله الرحمن الرحیم
راه های تقویت حافظه/حفظ سلامتی مغز /طب المعصومین
موضوع: طب المعصومین/حفظ سلامتی مغز /راه های تقویت حافظه
این متن توسط هوش مصنوعی پیادهسازی و سپس توسط انسان برای مستندسازی و تطبیق با فایل صوتی استاد، بازبینی و تأیید شده است.
راهکارهای طب المعصومین (ع) برای تقویت حافظه، مغز و فرزندآوری
مباحثه سوم ما در پاسخگویی به سؤالات مردمی از طریق طب المعصومین، طب سنتی و پزشکی جدید است؛ در باب راههای تقویت حافظه و حفظ سلامتی مغز از اختلالات حافظه و تروما
راهکارهای تقویت حافظه و قوای عمومی (سه مورد اصلی)
الف. مورد اول: مویز (کشمش انگور سیاه)
1.دستور: صبح ناشتا ۲۱ عدد مویز (کشمش انگور سیاه بدون هسته) بخورید.
2.منبع: فرمایش امام صادق (ع).
3.تذکر طبی: انگور هرچه سیاهتر و رسیدهتر باشد، درصد منگنز بیشتری دارد. اما نباید بیش از ۲۱ عدد مصرف کرد تا مسمومیت ایجاد نشود - بر اساس اصول طب داخلی. نقل از آیتالله محمدی گیلانی که خود تا آخر عمر مقید به این دستور بودند.
ب. مورد دوم: شیر عسل (مقوی حافظه و قوای جنسی)
1.دستور: صبحانه، یک لیوان شیر تازه گاو مخلوط با عسل طبیعی (از شهد گلهای غیر سمی) بخورید.
فوائد:
oمقوی حافظه، توان مغز و ضد پوکی و نرمی استخوان.
oاحیای سنت ولایی؛ اشاره به رفع اختلالات مایعی (آب کمر) و مشکلات قوای جنسی.
oحدیث تغیّر الحلیب؛ فرمایش امام صادق (ع) در مورد رفع اختلالات مایعات ستون فقرات با شیر.
درمان مجامعت خشک (برای شب):
oدستور: شب قبل از خواب، یک قاشق غذاخوری آب تازه پیاز سفید با دو برابر آن عسل گَوَن طبیعی مخلوط و میل شود.
oنتیجه: مایع منی زیاد شده و اسپرم سالم به تخمک سالم میرسد و لقاح طبیعی و تولید نسل سالم صورت میگیرد.
تقویت عضلات و انرژی:
oاگر کسی ضعف عضلات و کمبود املاح دارد (دیستروفی یا افت کالری)، شیر تازه گاو را با عسل و ۷ عدد خرما (رُطب تازه یا تمر) مزه مزه کند و بخورد تا دیستروفی و بیحالی ناشی از افت کالری بهبود یابد.
ج. مورد سوم: زنجبیل پرورده در عسل (درمان آلزایمر و تقویت هوش)
1.دستور: صبحها قبل از رفتن به محل کار یا تحصیل، زنجبیل پرورده شده در عسل بخورید.
oمنبع: امام رضا (ع) در رساله ذهبیه (معروف به طب الرضا).
oحدیث: امام رضا (ع) فرمود: "زنجبیل پرورده شده در عسل یَشُدُّ (محکم میکند)"؛ پیشگیری و درمان نسیان، فراموشی، دمانس (زوال شناختی) و آلزایمر است.
نحوه تهیه و مصرف:
oترکیب: ۳۰ گرم پودر خشک زنجبیل در نیم کیلو عسل گَوَن خوب هم زده شود (در دمای عادی ۱۸ تا ۲۵ درجه).
oمصرف: هر روز صبح قبل از رفتن به کار، یک قاشق مرباخوری از این مخلوط میل شود.
نتیجه: هم مقوی حافظه است، هم ضریب هوشی (IQ) را بالا میبرد و برای کسانی که در حوزههای سایبری، پدافند غیرعامل، مخابرات و دیسپاچینگ کار میکنند، لازم است. اول هوش خودت را تقویت کن، بعد به هوش مصنوعی بپرداز.
مورد چهارم: تمرکز بر وقایع حلال (انتخابی بودن حافظه)
به اتفاقات هیجانانگیز حلال و به اتفاقات احساسی حلال، توجه لازم و دقت کافی داشته باشید.
دلیل: زیرامغز سالم شما مؤمنین، متقین، محسنین، ابرار، صالحین و... ضبط و ثبت میکند با تمامی جزئیاتش.
•حافظه مؤمن (مثبت): انسان عاقل مؤمن بالفعل دارای انتخابی بودن حافظه به نوع مثبت است. بنابراین، اتفاقات هیجانانگیز و احساسی حلال را با کمترین جزئیات ضبط و ثبت میکند و ۱۰۰ سال هم بگذرد برایش بیان میکند.
oنتیجه: مقدمات فعل اختیاری او (تصور، تصدیق، شوق، میل، تصمیم، اراده) همگی خوب است و فعل اختیاری او (گفتاری، کرداری، رفتاری، نوشتاری) نیز خوب است. (مقدمه خوب، ضامن مقدمه خوب است.)
•حافظه کافر/فاسق (منفی): در مقابل، مغز ناسالم فاسقان و مستکبران (مانند ترامپ، نتانیاهو) انتخابی بودن حافظه به نوع منفی دارد. این افراد اتفاقات هیجانانگیز و احساسی حرام را ثبت و ضبط میکنند و به صورت کلاسه کردن اطلاعات بد در میآید.
oنتیجه: اندیشه او به بدی استمرار دارد (فکر بد مستمر)، تصمیم بد و اراده بد میکند و دائماً فعل قبیح، جرم، جنایت و شرارت از او سر میزند. (هیچ روزی را بدون ارتکاب شر و جرم نمیگذرانند.)
oعواقب: این کار موجب قساوت قلب و سنگدلی میشود ﴿أَشَدُّ قَسْوَةً وَإِنَّ مِنَ الْحِجَارَةِ﴾[1] .
نقد تفکر غیرنقادانه و هوش مصنوعی
نقد لزوم تفکر نقادانه:
باید همواره اندیشه نقادانه داشته باشیم و حرف هر کسی را دربست قبول نکنیم.
اثر هوش مصنوعی: یکی از اثرات سوء استفاده از هوش مصنوعی این است که تفکر خوب، اندیشه فکورانه نقادانه و تعقل به جا را از انسان میگیرد که این خود یکی از ۷ بیماری است.
صفات عقلای مؤمن:
"عقلای مؤمن، مؤمنین، شیعیان آل ابیطالب (ع) فعّال هستند." (کسل و سستکار نیستند.)
راهکارهای طب المعصومین (ع): سلامت عقل، رفتار شناسی و عمر مفید
صفات عقلای مؤمن و نقد سبک زندگی جاهلانه
الف. صفات عقلای مؤمن (شیعیان آل ابی طالب (ع)):
1.فعال هستند (کسل و سستکار نیستند).
2.منظم هستند.
3.مفید هستند (برای خود، خانواده و جامعه).
نتیجه (عمر و عاقبت): این افراد طول عمر زیاد با راندمان مفید، بازدهی مفید و ضریب بهرهوری صحیح بالا دارند. بنابراین، زندگی سعادتمندانه و عاقبت به خیری دارند. دعای "رَبِّ اجْعَلْ عَوَاقِبَ أُمُورَنَا خَيْرًا[2] " برای آنان به جاست، چون قبلش تلاش سازنده کردهاند.
ب. صفات جهال و فاسقان
در مقابل، جهال (بیعقلان)، فاسق، شلخته و هرزه این صفات را دارند:
1.مضطرب هستند (دلهره دائمی دارند).
2.دمدمی مزاج (بوقلمون صفت) هستند؛ اعمالشان طبق یک روند صحیح نیست و زندگیشان همیشه زیگزاگی است (دمدمی مزاجی در امور).
3.زودرنج و دارای افسردگی (سرماخوردگی روانی) هستند.
نتیجه (عمر و عاقبت): این جهال، طول عمر کوتاه، زندگی ذلیلانه و عاقبت به شری دارند.
کاهش عمر (۲۱٪) و موت فجئه
اینگونه افراد (فاسق، پلشت، شلخته، جاهل) ۲/۳ عمرشان کوتاهتر از مؤمنین عاقل است (۲/۳ عمرشان کوتاهتر از عاقلین است). لذا بیشتر در معرض مرگ زودرس و موت فَجْئَه (مرگ ناگهانی) هستند.
عوامل موت فَجْئَه:
•مرگهای ناگهانی به وسیله نارنجک، موشک و بمباران.
•موت فَجْئَه به بیماریهای مُسرِی کشنده (آنفلوانزای پرندگان، کرونا دلتای هندی، وبا، طاعون).
•موت فَجْئَه به رفتار منفی با خود، سوءتغذیه، تغذیه ناسالم و حرامخواری. بعضی انسانها از حیوانات پستتر میشوند.
تحلیل ریشهای گناه و نفی عدم توانایی (آزادسازی عقل)
بزرگترین سرمایه هر فرد، عمر اوست. برای انجام هر کار خوبی (دنیایی)، سلامت بدن و روان لازم است.
الف. مشکل علمی نیست، مشکل اسارت عقل است
وقتی کسی گناه عمدی میکند و آن را تکرار میکند، مشکل علمی ندارد؛ مشکل عقلی دارد: عقلش اسیر است.
تمثیل: اگر یک انسان فلج (چلاق و لنگ) که کور نیست و مار سمی را میبیند، به او بگویید فرار کن تا نیش نخوری، میگوید قدرت فرار ندارم. مشکل او عدم توانایی جسمی است. اما کسی که گناه عمدی میکند، مشکلش علمی نیست.
ب. عقل اسیر (علت گناه عمدی)
مشکل اینجاست که سم گناهان را عقلش نمیکشد و کمبود عقل دارد. عقلش اسیر هوای نفس، هوس و خواستههای اجانب و بیگانگان است.
راه حل: باید عقلش را از اسارت نجات داد و امیر کرد. وقتی عقل امیر شد، دیگر جاده خاکی نمیرود.
نتیجه (عمر و عقل): پس اگر میخواهی طول عمرت زیاد شود، مؤمن عاقل باش و باقی بمان. اگر فاسق، پلشت، شلخته، تنبل باشی و حرامخواری کنی، ۲/۳ عمرت کوتاه میشود.