|
98/01/26 |
- |
- |
|
98/01/25 |
- |
- |
|
98/01/24 |
- |
- |
|
98/01/20 |
- |
- |
|
98/01/19 |
- |
- |
|
98/01/18 |
- |
- |
|
97/12/22 |
- |
- |
|
97/12/21 |
- |
- |
|
97/12/20 |
- |
- |
|
97/12/18 |
- |
- |
|
97/12/15 |
- |
- |
|
97/12/14 |
- |
- |
|
97/12/13 |
- |
- |
|
97/12/12 |
- |
- |
|
97/12/11 |
- |
- |
|
97/12/08 |
- |
- |
|
97/12/07 |
- |
- |
|
97/12/06 |
- |
- |
|
97/12/05 |
- |
- |
|
97/12/04 |
- |
- |
|
97/12/01 |
- |
- |
|
97/11/30 |
- |
- |
|
97/11/29 |
- |
- |
|
97/11/28 |
- |
- |
| |
97/11/27 |
- |
- |
|
97/11/23 |
- |
- |
|
97/11/16 |
- |
- |
|
97/11/14 |
- |
- |
|
97/11/13 |
- |
- |
|
97/11/10 |
- |
- |
|
97/11/09 |
- |
- |
|
97/11/08 |
- |
- |
|
97/11/07 |
- |
- |
|
97/11/06 |
- |
- |
| بررسي اصل عملي موجود در مقاممرحوم ناييني بين دو جملهي اذا خفي الاذان فقصر، و اذا خفي الجدران فقصر، تعارض مستقر قائل شدند و حكم به تساقط نمودند، مرجع را نيز اصل عملي بيان كردند. |
97/10/29 |
- |
- |
|
97/10/26 |
- |
- |
| بررسي بحث فرعي صغرويمرحوم ناييني گاهي هم خفاي اذان است و هم خفاي جدران، در اين صورت تعارضي نيست، چرا كه هر چه احتمال داشته كه سبب قصر باشد، حاصل شده است، محل تعارض زماني است كه يك شرط حاصل شده و ديگري خير، مثلا خفاي اذان بدون خفاي جدران، در اين صورت ترجيح يكي بر ديگري بلا مرجح است، فيتساقطان. |
97/10/25 |
- |
- |
|
97/10/24 |
- |
- |
|
97/10/23 |
- |
- |
|
97/10/22 |
- |
- |
|
97/10/19 |
- |
- |
| تنبيه؛ تعدد شرط و جزااين تنبيه هم نظارت به اقسام شرط و هم اقسام جزا دارد و با تقسيمبندياي كه قبلا ارائه شد با هر دو سازگار است. |
97/10/18 |
- |
- |
|
97/10/17 |
- |
- |
|
97/10/16 |
- |
- |
|
97/10/15 |
- |
- |
|
97/10/12 |
- |
- |
|
97/10/11 |
- |
- |
|
97/10/10 |
- |
- |
|
97/10/09 |
- |
- |
|
97/10/08 |
- |
- |
|
97/10/04 |
- |
- |
|
97/10/02 |
- |
- |
|
97/10/01 |
- |
- |
|
97/09/28 |
- |
- |
| برخي از استدلالهاي منكرين مفهوم |
97/09/27 |
- |
- |
| |
97/09/26 |
- |
- |
| براي اثبات مفهوم به رواياتي استناد شده است، كه در اين روايات امام عليهالسلام در آنها براي شرط مفهوم را ثابت دانستهاند. |
97/09/25 |
- |
- |
| اثبات مفهوم با تمسك به فهم معصوم عليهالسلامبراي اثبات مفهوم شرط به برخي روايات تمسك شده است. |
97/09/24 |
- |
- |
| ملاحظات استاد بر مرحوم خوييمرحوم خويي پس از بيان مسلك خويش در باب اخبار و انشا، كه خلاصهاش اين است كه جملهي خبريه براي ابراز قصد اخبار وضع شده و نه آنچه مشهور گفتهاند بر اينكه وضع شده براي ثبوت و عدم ثبوت، ايشان جهت اتخاد اين مبنا را نظرشان در باب وضع بيان ميكنند و تعهد بايد به امري اختياري تعلق گيرد و ثبوت و نفي نسبت در واقع امري اختياري نيست، بلكه ابراز متكلم نسبت قصد اخبار امري اختياري است. |
97/09/21 |
- |
- |
|
97/09/20 |
- |
- |
|
97/09/19 |
- |
- |
|
97/09/18 |
- |
- |
|
97/09/17 |
- |
- |
|
97/09/14 |
- |
- |
|
97/09/13 |
- |
- |
|
97/09/12 |
- |
- |
|
97/09/11 |
- |
- |
|
97/09/10 |
- |
- |
| |
97/09/07 |
- |
- |
|
97/09/06 |
- |
- |
|
97/09/05 |
- |
- |
|
97/08/30 |
- |
- |
|
97/08/29 |
- |
- |
|
97/08/28 |
- |
- |
|
97/08/27 |
- |
- |
|
97/08/26 |
- |
- |
|
97/08/23 |
- |
- |
|
97/08/22 |
- |
- |
|
97/07/29 |
- |
- |
|
97/07/28 |
- |
- |
|
97/07/25 |
- |
- |
|
97/07/24 |
- |
- |
|
97/07/23 |
- |
- |
|
97/07/22 |
- |
- |
|
97/07/21 |
- |
- |
|
97/07/18 |
- |
- |
|
97/07/17 |
- |
- |
|
97/07/16 |
- |
- |
|
97/07/15 |
- |
- |
|
97/07/11 |
- |
- |
|
97/07/10 |
- |
- |
|
97/07/09 |
- |
- |
|
97/07/08 |
- |
- |
|
97/07/07 |
- |
- |
|
97/07/04 |
- |
- |
|
97/07/03 |
- |
- |
|
97/07/02 |
- |
- |
|
97/06/14 |
- |
- |
|
97/06/13 |
- |
- |
|
97/06/12 |
- |
- |
|
97/06/11 |
- |
- |
| اقتضاي نهي نسبت به فسادبحث ما در نهي از عبادات و معاملات بود و اينكه آيا نهي از آنها موجب فسادشان است و يا خير. |
97/06/10 |
- |
- |