| مفهوم حصر/ مقصد سوم مفاهيم/ اصول فقه |
96/02/19 |
- |
- |
| آيا غايت داخل در مغيّي است يا نه؟/ مفهوم غايت/ مقصد سوم مفاهيم/ اصول فقه |
96/02/18 |
- |
- |
| مفهوم غايت/ مقصد سوم مفاهيم/ اصول فقه |
96/02/17 |
- |
- |
| مفهوم وصف/ مقصد سوم مفاهيم/ اصول فقه |
96/02/16 |
- |
- |
| امر سوم اگر شرطي براي بيان موضوع آمده باشد، مفهوم ندارد/ بقي امور/ مفهوم شرط/ مقصد سوم مفاهيم/ اصول فقه |
96/02/12 |
- |
- |
| امر اول مفهوم انتفا سنخ حكم است، نه شخص حكم/ بقي امور/ مفهوم شرط/ مقصد سوم مفاهيم/ اصول فقه |
96/02/11 |
- |
- |
| ادلهي ما براي حجيت مفهوم شرط/ مفهوم شرط/ مقصد سوم مفاهيم/ اصول فقه |
96/02/10 |
- |
- |
| مفهوم شرط/ مقصد سوم مفاهيم/ اصول فقه |
96/02/09 |
- |
- |
| امور مقدماتي/ مقصد سوم مفاهيم/ اصول فقه |
96/02/04 |
- |
- |
| بررسي ادلهي قائلين به فساد عبادت يا معاملهي منهي عنه/ فصل سوم نهي در عبادت/ مقصد دوم نواهي/ اصول فقه |
96/02/02 |
- |
- |
| بررسي ادلهي قائلين به فساد عبادت يا معاملهي منهي عنه/ فصل سوم نهي در عبادت/ مقصد دوم نواهي/ اصول فقه |
96/01/29 |
- |
- |
| بررسي ادلهي قائلين به فساد عبادت يا معاملهي منهي عنه/ فصل سوم نهي در عبادت/ مقصد دوم نواهي/ اصول فقه |
96/01/28 |
- |
- |
| امر هفتم مقتضاي اصل در عبادات و معاملاتِ منهي عنه/ امور مقدماتي/ فصل سوم نهي در عبادت/ مقصد دوم نواهي/ اصول فقه |
96/01/27 |
- |
- |
| امر اول فرق بين اجتماع امر و نهي و نهي در عبادت/ امور مقدماتي/ فصل سوم نهي در عبادت/ مقصد دوم نواهي/ اصول فقه |
96/01/21 |
- |
- |
| حكم خروج از زمين غصبي/ فصل دوم اجتماع امر و نهي/ مقصد دوم نواهي/ اصول فقه |
96/01/20 |
- |
- |
| ادلّهي ما براي جواز/ فصل دوم اجتماع امر و نهي/ مقصد دوم نواهي/ اصول فقه |
96/01/19 |
- |
- |
| بررسي ادلّهي مرحوم آخوند براي امتناع/ فصل دوم اجتماع امر و نهي/ مقصد دوم نواهي/ اصول فقه |
96/01/15 |
- |
- |
| بررسي ادلّهي مرحوم آخوند براي امتناع/ فصل دوم اجتماع امر و نهي/ مقصد دوم نواهي/ اصول فقه |
96/01/14 |
- |
- |
| بررسي ادلّهي مرحوم آخوند براي امتناع/ فصل دوم اجتماع امر و نهي/ مقصد دوم نواهي/ اصول فقه |
95/12/24 |
- |
- |
| آيا اخذ قيد مندوحه در باب اجتماع امر و نهي لازم است؟/ فصل دوم اجتماع امر و نهي/ مقصد دوم نواهي/ اصول فقه |
95/12/23 |
- |
- |
| تفاوت مسألهي اجتماع امر و نهي با تعارض، تزاحم و نهي در عبادت چيست؟/ فصل دوم اجتماع امر و نهي/ مقصد دوم نواهي/ اصول فقه |
95/12/22 |
- |
- |
| فصل اول معناي نهي چيست؟/ مقصد دوم نواهي/ اصول فقه |
95/12/21 |
- |
- |
| فصل سيزدهم آيا امرِ امرِ به شيء، امرِ به آن شيء هم است يا نه؟/ مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/12/17 |
- |
- |
| فصل نهم آيا قضا در واجب موقت به امر جديد است يا به همان امري است كه براي اصل واجب صادر شده است؟/ مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/12/16 |
- |
- |
| بررسي فرع مرحوم نائيني در واجب كفايي/ فصل هشتم واجب تخييري/ مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/12/15 |
- |
- |
| بررسي فرع مرحوم نائيني در واجب كفايي/ فصل هشتم واجب تخييري/ مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/12/14 |
- |
- |
| بررسي كلام مرحوم آخوند/ آيا عقلا يا شرعا تخيير بين اقل و اكثر جايز است؟/ فصل هشتم واجب تخييري/ مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/12/09 |
- |
- |
| نحوهي جعل واجب تخييري در مقام ثبوت/ فصل هشتم واجب تخييري/ مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/12/08 |
- |
- |
| فصل هشتم واجب تخييري/ مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/12/07 |
- |
- |
| فصل هفتم اگر واجبي نسخ شد، آيا جوازش به حال خود باقي ميماند يا نه؟ / مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/12/03 |
- |
- |
| فصل ششم اگر مولي ميداند عبد نميتواند اين مأمورٌبه را به جا بياورد، آيا ميتواند به آن امر كند يا نه؟/ مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/12/02 |
- |
- |
| بررسي ايرادهاي مرحوم آخوند به شيخ بهايي و ميرزاي شيرازي/ كلام شيخ بهايي در بارهي ترتّب/ فصل پنجم آيا امر به شيء مقتضي نهي از ضدّ خاص است يا نه؟/ مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/12/01 |
- |
- |
| بررسي كلام شيخ بهايي در بارهي ترتّب/ فصل پنجم آيا امر به شيء مقتضي نهي از ضدّ خاص است يا نه؟/ مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/11/30 |
- |
- |
| فصل پنجم آيا امر به شيء مقتضي نهي از ضدّ خاص است يا نه؟/ مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/11/19 |
- |
- |
| فصل پنجم آيا امر به شيء مقتضي نهي از ضدّش است يا نه؟/ مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/11/18 |
- |
- |
| بررسي مقدمهي موصله/چه مقدمهاي واجب است؟/ فصل چهارم مقدّمه واجب/ مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/11/17 |
- |
- |
| آيا مقدمهي واجب، ثواب و مقدمهي حرام، عقويت دارد يا نه؟ / فصل چهارم مقدّمه واجب/ مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/11/12 |
- |
- |
| آيا مقدمهي واجب شرعاً واجب است يا عقلاً؟/ فصل چهارم مقدّمه واجب/ مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/11/11 |
- |
- |
| تقسيم واجب به واجب اصلي و واجب تبعي/ امر سوم تقسيمات واجب/ فصل چهارم مقدّمه واجب/ مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/11/10 |
- |
- |
| تقسيم واجب به واجب نفسي و غيري/ امر سوم تقسيمات واجب/ فصل چهارم مقدّمه واجب/ مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/11/09 |
- |
- |
| دليل چهارم و پنجم/ بررسي ادلّهي تعلّق قيد به هيأت/ آيا قيد در واجب مشروط، به ماده ميخورد، يا به هيأت ميخورد؟/ تقسيم واجب به واجب مطلق و واجب مشروط/ امر سوم تقسيمات واجب/ فصل چهارم مقدّمه واجب/ مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/11/05 |
- |
- |
| بررسي ادلّهي تعلّق قيد به هيأت/ آيا قيد در واجب مشروط، به ماده ميخورد، يا به هيأت ميخورد؟/ تقسيم واجب به واجب مطلق و واجب مشروط/ امر سوم تقسيمات واجب/ فصل چهارم مقدمه واجب/ مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/11/04 |
 |
 |
| آيا قيد در واجب مشروط، به ماده ميخورد، يا به هيأت ميخورد؟/ تقسيم واجب به واجب مطلق و واجب مشروط/ امر سوم تقسيمات واجب/ فصل چهارم مقدمه واجب/ مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/11/03 |
 |
 |
| آيا قيد در واجب مشروط، به ماده ميخورد، يا به هيأت ميخورد؟/ تقسيم واجب به واجب مطلق و واجب مشروط/ امر سوم تقسيمات واجب/ فصل چهارم مقدمه واجب/ مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/11/02 |
 |
 |
| تقسيم واجب به واجب مطلق و واجب مشروط/ امر سوم تقسيمات واجب/ فصل چهارم مقدمه واجب/ مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/10/28 |
 |
 |
| بررسي عويصهي مرحوم آخوند و جواب آن/ تقسيم چهارم مقدمه متقدم، مقارن و متأخّر/ امر دوم تقسيمات مقدمه واجب/ فصل چهارم مقدمه واجب/ مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/10/27 |
 |
 |
| تقسيم چهارم مقدمه متقدم، مقارن و متأخّر/ امر دوم تقسيمات مقدمه واجب/ فصل چهارم مقدمه واجب/ مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/10/26 |
 |
 |
| تقسيم سوم: مقدمه وجود و مقدمه صحت و مقدمه علم و مقدمه وجوب/ امر دوم: تقسيمات مقدمه واجب/ فصل چهارم: مقدمه واجب/ مقصد اول: اوامر/ اصول فقه |
95/10/25 |
 |
 |
| تقسيم دوم مقدمات عقلي، عادي و شرعي/ امر دوم تقسيمات مقدمه واجب/ فصل چهارم مقدمه واجب/ مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/10/19 |
 |
 |
| تقسيم اول مقدمات داخليه و خارجيه/ امر دوم تقسيمات مقدمه واجب/ فصل چهارم مقدمه واجب/ مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/10/18 |
 |
 |
| امر اول تعريف مقدمه واجب/ فصل چهارم مقدمه واجب/ مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/10/14 |
 |
 |
| اشكال پنجم معناي اجزا اين است كه يقين مجتهد به يقين ديگري تبديل شده، پس شك ندارد تا بتواند اصل جاري كند/ بررسي اشكالاتي كه به اجزا شده است/ فصل سوم إجزاء/ مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/10/13 |
 |
 |
| اشكال سوم اگر قائل به اِجزا شويم، تقدم الشيء علي نفسه لازم ميآيد و اين محال است/ بررسي اشكالاتي كه به اجزا شده است/ فصل سوم إجزاء/ مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/10/12 |
 |
 |
| اشكال اول تصويب/ بررسي اشكالاتي كه به اجزا شده است/ فصل سوم إجزاء/ مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/10/11 |
 |
 |
|
95/10/08 |
 |
 |
| دليل چهارم حرج نوعي/ ادلّهي ما براي اجزا/ آيا اتيان مأموربه به امر مقطوع، در صورتي كه معلوم شود جهل مركب بوده، مجزي از اتيان به مأموربه به امر واقعي است يا نه؟/ فصل سوم إجزاء/ مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/10/07 |
 |
 |
| دليل سوم معذوريت جاهل قاصر/ ادلّهي ما براي اجزا/ آيا اتيان مأموربه به امر مقطوع، در صورتي كه معلوم شود جهل مركب بوده، مجزي از اتيان به مأموربه به امر واقعي است يا نه؟/ فصل سوم إجزاء/ مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/10/06 |
 |
 |
| دليل اول سيره عقلا/ ادلّهي ما براي اجزا/ آيا اتيان مأموربه به امر مقطوع، در صورتي كه معلوم شود جهل مركب بوده، مجزي از اتيان به مأموربه به امر واقعي است يا نه؟/ فصل سوم إجزاء/ مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/10/05 |
 |
 |
| آيا اتيان مأموربه به امر مقطوع، در صورتي كه معلوم شود جهل مركب بوده، مجزي از اتيان به مأموربه به امر واقعي است يا نه؟/ فصل سوم إجزاء/ مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/10/04 |
 |
 |
| آيا اتيان مأموربه به امر مقطوع، در صورتي كه معلوم شود جهل مركب بوده، مجزي از اتيان به مأموربه به امر واقعي است يا نه؟/ فصل سوم إجزاء/ مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/08/25 |
 |
 |
| اشكال چهارم اگر ما قائل به اجزا شويم، فقه جديد لازم ميآيد/ بررسي اشكالات مطرح شده راجع به مختار ما/ آيا اتيان مأموربه به امر ظاهري، مجزي از اتيان به مأموربه به امر واقعي است يا نه؟/ فصل سوم إجزاء/ مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/08/24 |
 |
 |
| اشكال دوم لازمهي اجزا، تقدم الشيء علي نفسه است كه محال است/ بررسي اشكالات مطرح شده راجع به مختار ما/ آيا اتيان مأموربه به امر ظاهري، مجزي از اتيان به مأموربه به امر واقعي است يا نه؟/ فصل سوم إجزاء/ مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/08/23 |
 |
 |
| اشكال اول اصول چون لسان دارد، بر واقع حكومت دارد، اما امارات نه/ بررسي اشكالات مطرح شده راجع به مختار ما/ آيا اتيان مأموربه به امر ظاهري، مجزي از اتيان به مأموربه به امر واقعي است يا نه؟/ فصل سوم إجزاء/ مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/08/22 |
 |
 |
| ادلّهي ما براي إجزا/ آيا اتيان مأموربه به امر ظاهري، مجزي از اتيان به مأموربه به امر واقعي است يا نه؟/ فصل سوم إجزاء/ إجزاء/ مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/08/18 |
 |
 |
| ادلّهي ما براي إجزا/ آيا اتيان مأموربه به امر ظاهري، مجزي از اتيان به مأموربه به امر واقعي است يا نه؟/ فصل سوم إجزاء/ إجزاء/ مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/08/16 |
 |
 |
| ادلّهي ما براي إجزا/ آيا اتيان مأموربه به امر ظاهري، مجزي از اتيان به مأموربه به امر واقعي است يا نه؟/ فصل سوم إجزاء/ إجزاء/ مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/08/15 |
 |
 |
| بررسي اقوال در مسأله/ آيا اتيان مأموربه به امر ظاهري، مجزي از اتيان به مأموربه به امر واقعي است يا نه؟/ فصل سوم إجزاء/ إجزاء/ مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/08/11 |
 |
 |
| بررسي قول مرحوم بروجردي در مسأله/ آيا اتيان مأموربه به امر اضطراري، مجزي از مأموربه به امر واقعي است؟/ فصل سوم إجزاء/ إجزاء/ مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/08/10 |
 |
 |
| آيا مسأله، از باب دوران امر بين تعيين و تخيير است؟/ آيا اتيان مأموربه به امر اضطراري، مجزي از مأموربه به امر واقعي است؟/ فصل سوم اجزاء/ إجزاء/ مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/08/09 |
 |
 |
| بررسي كلام مرحوم آخوند/ آيا اتيان مأموربه به امر اضطراري، مجزي از مأموربه به امر واقعي است؟/ فصل سوم اجزاء/ إجزاء/ مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/08/04 |
 |
 |
| آيا اتيان مأموربه به امر اضطراري، مجزي از مأموربه به امر واقعي است؟/ فصل سوم اجزاء/ إجزاء/ مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/08/03 |
 |
 |
| فصل سوم صلاة معاده/ إجزاء/ مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/08/02 |
 |
 |
| فصل سوم إجزاء/ مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/08/01 |
 |
 |
| مبحث نهم آيا صيغهي افعل و مابمعناها دلالت بر فور يا تراخي ميكند يا نه ؟/ فصل دوم صيغه امر/مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/07/06 |
 |
 |
| مبحث هشتم آيا صيغهي افعل و مابمعناها دلالت بر مرّه يا تكرار ميكند يا نه ؟/ فصل دوم صيغه امر/مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/07/05 |
 |
 |
| مبحث هفتم آيا امر بعد از حظر يا توهم حظر ظهور در وجوب دارد؟/ فصل دوم صيغه امر/مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/07/04 |
 |
 |
| مبحث ششم اطلاق صيغهي امر اقتضا ميكند كه وجوب نفسي، تعييني و عيني باشد/ فصل دوم صيغه امر/مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/07/03 |
 |
 |
| مبحث ششم اطلاق صيغهي امر اقتضا ميكند كه وجوب نفسي، تعييني و عيني باشد/ فصل دوم صيغه امر/مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/06/29 |
 |
 |
| مبحث پنجم آيا اطلاق صيغهي امر اقتضا ميكند كه وجوب توصلي باشد يا نه؟/ فصل دوم صيغه امر/مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/06/28 |
 |
 |
| مبحث پنجم آيا اطلاق صيغهي امر اقتضا ميكند كه وجوب توصلي باشد يا نه؟/ فصل دوم صيغه امر/مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/06/27 |
- |
- |
| مقتضاي قاعده به نظر ما/ مبحث پنجم آيا اطلاق صيغهي امر اقتضا ميكند كه وجوب توصلي باشد يا نه؟/ فصل دوم صيغهي امر/مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/06/23 |
 |
 |
| بحث سوم آيا جملههاي خبري كه در مقام بعث استعمال شده، دلالت بر وجوب دارد يانه؟/ فصل دوم صيغهي امر/مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/06/20 |
 |
 |
| بحث دوم آيا صيغهي امر حقيقت در وجوب است، يا حقيقت در ندب است، يا حقيقت در مشترك بين وجوب و ندب است؟/ فصل دوم صيغهي امر/مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/06/16 |
 |
 |
| بحث اول معاني صيغهي امر/ فصل دوم صيغهي امر/مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/06/15 |
 |
 |
| آيا انسان سعيد بافطره است يا شقي بالفطره است/ جبر و تفويض/ جهت چهارم طلبي كه معناي لفظ امر است، براي طلب انشائي وضع شده است، نه طلب حقيقي/ فصل اول مادهي امر/مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/06/14 |
 |
 |
| جبر و تفويض/ جهت چهارم طلبي كه معناي لفظ امر است، براي طلب انشائي وضع شده است، نه طلب حقيقي/ فصل اول مادهي امر/مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/06/13 |
 |
 |
| قضا و قدر/ جهت چهارم طلبي كه معناي لفظ امر است، براي طلب انشائي وضع شده است، نه طلب حقيقي/ فصل اول مادهي امر/مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/06/09 |
 |
 |
| اتحاد طلب و اراده/ جهت چهارم طلبي كه معناي لفظ امر است، براي طلب انشائي وضع شده است، نه طلب حقيقي/ فصل اول مادهي امر/مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/06/06 |
 |
 |
| اتحاد طلب و اراده/ جهت چهارم طلبي كه معناي لفظ امر است، براي طلب انشائي وضع شده است، نه طلب حقيقي/ فصل اول مادهي امر/مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/06/02 |
 |
 |
| جهت سوم لفظ امر حقيقت در وجوب است/ فصل اول مادهي امر/مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/06/01 |
 |
 |
| جهت اول معناي لفظ امر/ فصل اول مادهي امر/مقصد اول اوامر/ اصول فقه |
95/05/31 |
 |
 |