|
96/03/03 |
 |
 |
|
96/03/01 |
 |
 |
|
96/02/31 |
 |
 |
|
96/02/30 |
 |
 |
|
96/02/27 |
 |
 |
|
96/02/26 |
 |
 |
|
96/02/25 |
 |
 |
|
96/02/24 |
 |
 |
|
96/02/20 |
 |
 |
|
96/02/19 |
 |
 |
|
96/02/18 |
 |
 |
|
96/02/17 |
 |
 |
|
96/02/13 |
 |
 |
|
96/02/12 |
 |
 |
|
96/02/11 |
 |
 |
|
96/01/30 |
 |
 |
|
96/01/29 |
 |
 |
|
96/01/28 |
 |
 |
|
96/01/27 |
 |
 |
|
96/01/21 |
 |
 |
|
96/01/20 |
 |
 |
|
96/01/16 |
 |
 |
|
96/01/15 |
 |
 |
|
96/01/14 |
 |
 |
|
95/12/25 |
 |
 |
|
95/12/24 |
 |
 |
|
95/12/23 |
 |
 |
|
95/12/22 |
 |
 |
| كمك كردن حس به عقل در مبدء برهان در حدي نيست كه بتواند ترديد عقل را به طور كامل از بين ببرد/ آيا حس مي تواند مبدء برهان را به ما بدهد/ بيان مبدء برهان/ بيان اختلاف علوم و اتفاق علوم در مبادي و موضوعات/ فصل 8/ مقاله 2/ برهان شفا. |
95/12/18 |
 |
 |
| ادامه بيان اين مطلب كه آيا حس مي تواند مبدء برهان را به ما بدهد؟ / بيان مبدء برهان/ بيان اختلاف علوم و اتفاق علوم در مبادي و موضوعات/ فصل 8/ مقاله 2/ برهان شفا. |
95/12/17 |
 |
 |
| آيا حس مي تواند مبدء برهان را به ما بدهد؟/ بيان مبدء برهان/ بيان اختلاف علوم و اتفاق علوم در موضوعات/ فصل 8/ مقاله 3/ برهان شفا. |
95/12/16 |
 |
 |
| ادامه بيان اين مطلب كه آيا بر هر دو قضيه ي ضروريه و قضيه ي اكثريه برهان اقامه مي شود يا فقط بر ضروريه، برهان اقامه مي شود؟/ بيان مبدء برهان/ بيان اختلاف علوم و اتفاق علوم در مبادي و موضوعات/ فصل 8/ برهان شفا. |
95/12/15 |
 |
 |
| ادامه بيان اين مطلب كه آيا بر هر دو قضيه ي ضروريه و قضيه ي اكثريه برهان اقامه مي شود يا فقط بر ضروريه، برهان اقامه مي شود؟/ بيان مبدء برهان/ بيان اختلاف علوم و اتفاق علوم در مبادي و موضوعات/ فصل 8/ برهان شفا. |
95/12/09 |
 |
 |
| آيا بر هر دو قضيه ي ضروريه و قضيه ي اكثريه برهان اقامه مي شود يا فقط بر ضروريه برهان اقامه مي شود؟/ در بيان برگشت به ذكر اختلاف علوم و اتفاق علوم در مبادي و موضوعات/ فصل 8/ مقاله 3/ برهان شفا. |
95/12/08 |
 |
 |
| اختلافِ برهان دليل اختلاف دو مساله در دو علم نمي شود/ در بيان برگشت به ذكر اختلاف علوم و اتفاق علوم در مبادي و موضوعات/ فصل 8/ مقاله 3/ برهان شفا. |
95/12/04 |
 |
 |
| بيان راه حل در اينكه چگونه بفهميم اين دو مساله از يك علم به حساب مي آيند يا از دو علم به حساب مي آيند/ در بيان برگشت به ذكر اختلاف علوم و اتفاق علوم در مبادي و موضوعات/ فصل 8/ مقاله 3/ برهان شفا. |
95/12/03 |
 |
 |
| بيان شرايط لازم در اينكه دو مساله چگونه از يك علم به حساب مي آيند/ در بيان برگشت به ذكر اختلاف علوم و اتفاق علوم در مبادي و موضوعات/ فصل 8/ مقاله 3/ برهان شفا. |
95/12/02 |
 |
 |
| بيان وجه سوم بر اينكه چه علمي نسبت به علوم ديگر اشدُّ استقصاءً است/ فصل 7/ مقاله 3/ برهان شفا. |
95/12/01 |
 |
 |
| بيان وجه دوم بر اينكه چه علمي نسبت به علوم ديگر اشدُ استقصاءً است/ فصل 7/ مقاله 3/ برهان شفا. |
95/11/27 |
 |
 |
| 1ـ دليل سوم بر اينكه برهان مستقيم افضل از برهان خلف است/ بيان افضليت برهان مستقيم بر برهان خلف/ 2ـ چه علمي نسبت به علوم ديگر اشمل است/ فصل 7/ مقاله 3/ برهان شفا. |
95/11/26 |
 |
 |
| ادامه دليل دوم بر اينكه برهان مستقيم افضل از برهان خلف است/ بيان افضليت برهان مستقيم بر برهان خلف/ فصل 7/ مقاله 3/ برهان شفا. |
95/11/20 |
 |
 |
| ادامه دليل دوم بر اينكه برهان مستقيم افضل از برهان خلف است/ بيان افضليت برهان مستقيم بر برهان خلف/ فصل 7/ مقاله 3/ برهان شفا. |
95/11/19 |
 |
 |
| دليل دوم بر اينكه برهان مستقيم افضل از برهان خلف است/ بيان افضليت برهان مستقيم بر برهان خلف/ فصل 7/ مقاله 3/ برهان شفا. |
95/11/18 |
 |
 |
| بيان دليل اول بر اينكه برهان مستقيم افضل از برهان خلف است/ بيان افضليت برهان مستقيم بر برهان خلف/ فصل 7/ مقاله 3/ برهان شفا. |
95/11/17 |
 |
 |
|
95/11/13 |
 |
 |
|
95/11/12 |
 |
 |
|
95/11/11 |
 |
 |
|
95/11/10 |
 |
 |
|
95/11/06 |
 |
 |
|
95/11/05 |
 |
 |
|
95/11/04 |
 |
 |
|
95/11/03 |
 |
 |
|
95/10/29 |
 |
 |
|
95/10/28 |
 |
 |
|
95/10/27 |
 |
 |
|
95/10/26 |
 |
 |
|
95/10/22 |
 |
 |
|
95/10/19 |
 |
 |
|
95/10/15 |
 |
 |
|
95/10/14 |
 |
 |
|
95/10/13 |
 |
 |
|
95/10/12 |
 |
 |
|
95/10/08 |
 |
 |
|
95/10/07 |
 |
 |
|
95/10/06 |
 |
 |
|
95/10/05 |
 |
 |
|
95/10/01 |
 |
 |
|
95/09/30 |
 |
 |
|
95/09/29 |
 |
 |
|
95/09/28 |
 |
 |
|
95/09/24 |
 |
 |
|
95/09/23 |
 |
 |
|
95/09/22 |
 |
 |
|
95/09/21 |
 |
 |
|
95/09/17 |
 |
 |
|
95/09/16 |
 |
 |
|
95/09/15 |
 |
 |
| 1ـ مقدمات برهان تا بي نهايت ادامه پيدا نمي كنند/ 2ـ اشيايي كه سبب دارند و با برهان معلوم مي شوند نمي توان آنها را با وجه ديگري اشرف از برهان اثبات كرد/ فصل 6/ مقاله 3/ برهان شفا. |
95/09/14 |
 |
 |
| بيان اين مطلب كه محمول قضيه بايد محدود باشد و نمي تواند نامتناهي باشد/ فصل 6/ مقاله 3/ برهان شفا. |
95/08/22 |
 |
 |
| 1 ـ در هر قضيه اي محمولش يا ذاتي براي موضوع است يا عارض بر موضوع است 2 ـ موضوع قضيه بايد محدود باشد و نمي تواند نامتناهي باشد./ فصل 6 / مقاله 3/ برهان شفا. |
95/08/19 |
 |
 |
| 1 ـ بيان اين مطلب كه در بعضي حمل ها موضوع و محمول علي وجه استحقاق نيستند/ 2 ـ بيان اين مطلب كه در هر قضيه اي، محمولش يا ذاتي براي موضوع است يا عارض بر موضوع است/ فصل 6/ مقاله 3/ برهان شفا. |
95/08/18 |
 |
 |
| 1 ـ اگر در نتيجه، محمول براي موضوع، ذاتي باشد آيا حد وسط، متناهي است؟/ بيان اين مطلب كه چيزي كه مي تواند حد وسط بين موضوع و محمول باشد تا بي نهايت ادامه پيدا نمي كند/ آيا اجزاء قياس « يعني موضوع و محمول و حد وسط » متناهي اند يا نامتناهي اند؟/ بحث از تناهي اجزاء قياس 2 ـ در بعضي حمل ها، موضوع و محمول علي وجه استحقاق نيستند/ فصل 6 / مقاله 3/ برهان شفا. |
95/08/16 |
 |
 |
| بيان بي نهايت نبودن حد وسط در قياس سالبه/ بيان اين مطلب كه چيزي كه مي تواند حد وسط بين موضوع و محمول باشد تا بي نهايت ادامه پيدا نمي كند/ آيا اجرا قياس « يعني موضوع و محمول و حد وسط » متناهي اند يا نامتناهي اند؟/ بحث از تناهي اجزا قياس/ فصل 6/ مقاله 3/ برهان شفا. |
95/08/12 |
 |
 |
| بي نهايت بودن حد وسط در قياس، مانند بي نهايت بودنِ اقسامِ مقدارِ معين نيست/ بيان اين مطلب كه چيزي كه مي تواند حد وسط بين موضوع و محمول باشد تا بي نهايت ادامه پيدا نمي كند/ آيا اجزاء قياس « يعني موضوع و محمول و حد وسط، متناهي اند يا نامتناهي اند؟/ بحث از تناهي اجزاء قياس/ فصل 6/ مقاله 3 / برهان شفا. |
95/08/11 |
 |
 |
| ادامه بيان اين مطلب كه چيزي كه مي تواند حد وسط بين موضوع و محمول باشد آيا تا بي نهايت ادامه پيدا مي كند يا نه؟/ آيا اجزاء قياس « يعني موضوع و محمول و حد وسط » متناهي اند يا نامتناهي اند؟/ بحث از تناهي اجزاء قياس/ فصل 6/ مقاله 3/ برهان شفا. |
95/08/10 |
 |
 |
| بيان اين مطلب كه چيزي كه مي تواند حد وسط بين موضوع و محمول باشد مي تواند تا بي نهايت ادامه پيدا كند يا نه؟/ آيا اجزاء قياس « يعني موضوع و محمول و حد وسط » متناهي اند يا نامتناهي اند؟/ بحث از تناهي اجزاء قياس/ فصل 6/ مقاله 3/ برهان شفا. |
95/08/09 |
 |
 |
| بيان اين مطلب كه چيزي كه مي تواند حد وسط بين موضوع و محمول باشد مي تواند تا بي نهايت ادامه پيدا كند يا نه؟/ آيا اجزاء قياس « يعني موضوع و محمول و حد وسط » متناهي اند يا نامتناهي اند؟ بحث از تناهي اجزاء قياس/ فصل 6/ مقاله 3/ برهان شفا. |
95/08/05 |
 |
 |
| ادامه بيان اين مطلب كه اگر چيزي استحقاق موضوع و محمول بودن هر دو را دارد و همچنين چيزي كه مي تواند حد وسط بين موضوع و محمول باشد مي تواند تا بي نهايت ادامه پيدا كند يا نه؟/ آيا اجزاء قياس « يعني موضوع و محمول و حد وسط » متناهي اند يا نامتناهي اند؟ / بحث از تناهي اجزاء قياس/ فصل 6/ مقاله 3/ برهان شفا. |
95/08/04 |
 |
 |
| ادامه بيان اين مطلب كه اگر چيزي استحقاق موضوع و محمول بودن هر دو را دارد و همچنين چيزي كه مي تواند حد وسط بين موضوع و محمول باشد آيا مي تواند تا بي نهايت ادامه پيدا كند يا نه؟ / آيا اجزاء قياس « يعني موضوع محمول و حد وسط » متناهي اند يا نامتناهي اند؟ / بحث از تناهي اجزاء قياس / فصل 6/ مقاله 3/ برهان شفا. |
95/08/03 |
 |
 |
| اگر چيزي استحقاق موضوع و محمول بودن هر دو را دارد و همچنين چيزي كه مي تواند حد وسط بين موضوع و محمول باشد مي تواند تا بي نهايت ادامه پيدا كند يا نه؟/ آيا اجزاء قياس « يعني موضوع و محمول و حد وسط » متناهي اند يا نامتناهي اند؟/ بحث از تناهي اجزاء قياس/ فصل 6/ مقاله 3/ برهان شفا. |
95/08/02 |
 |
 |
| ادامه بيان اين مطلب كه آيا اجزاء قياس « يعني موضوع و محمول و حد وسط » متناهي اند يا نامتناهي اند/ بحث از تناهي اجزاء قياس/ فصل 6/ مقاله 3/ برهان شفا. |
95/07/28 |
 |
 |
| آيا اجزاء قياس « يعني موضوع و محمول و حد وسط » متناهي اند يا نا متناهي اند/ بحث از تناهي اجزاء قياس/ فصل 6/ مقاله 3/ برهان شفا |
95/07/27 |
 |
 |
| بيان مورد پنجم و ششم و هفتم و هشتم از موارد محمولات بالعرض و محمولات بالذات/ انحلال قياس تا چه جايي بايد ادامه پيدا كند/ بيان انحلال قياس/ فصل 5/ مقاله 3/ برهان شفا |
95/07/26 |
 |
 |
| بيان مورد دوم و سوم و چهارم از موارد محمولات بالعرض و محمولات بالذات/ انحلال قياس تا چه جايي بايد ادامه پيدا كند / بيان انحلال قياس/ فصل 5/ مقاله 3/ برهان شفا |
95/07/25 |
 |
 |
| بيان مورد اول از موارد محمولات بالعرض و محمولات بالذات/ انحلال قياس تا چه جايي بايد ادامه پيدا كند/ بيان انحلال قياس/ فصل 5/ مقاله 3/ برهان شفا |
95/07/07 |
 |
 |
| بيان محمولات بالعرض محمولات بالذات انحلال قياس تا چه جايي بايد ادامه پيدا كند/ بيان انحلال قياس/ فصل5/ مقاله 3/ برهان شفا |
95/07/06 |
 |
 |
| در جدل و خطابه لازم نيست منتهي به بديهيات شود بلكه بايد منتهي به مشهورات و مقبولات شود/ بيان انحلال قياس/ فصل 5/ مقاله 3/ برهان شفا. |
95/07/05 |
 |
 |
| بيان چند نكته مربوط به كسب معقولات از محسوسات/ فصل 5/ مقاله 3/ برهان شفا. |
95/07/04 |
 |
 |
| بيان چند نكته مربوط به كسب معقولات از محسوسات/ فصل 5/ مقاله 3/ برهان شفا. |
95/07/03 |
 |
 |
| بيان چند نكته مربوط به كسب معقولات از محسوسات/ فصل 5/ مقاله 3/ برهان شفا. |
95/06/31 |
 |
 |
| بيان انحلال قياس/ فصل 5/ مقاله 3/ برهان شفا. |
95/06/29 |
 |
 |
| ادامه بيان راه چهارم « يعني تجربه » براي بدست آوردن معقول تصديقي از محسوس/ بيان نحوه بدست آوردن معقول تصديقي از محسوس/ بيان نحوه تجريد موجودات مادي/ در كشف معقولات چگونه از حس استفاده مي شود/ فصل 5/ مقاله 3/ برهان شفا. |
95/06/28 |
 |
 |
| ادامه بيان راه چهارم « يعني تجربه » براي بدست آوردن معقول تصديقي از محسوس/ بيان نحوه بدست آوردن معقول تصديقي از محسوس/ بيان نحوه تجريد موجودات مادي/ در كشف معقولات چگونه از حس استفاده مي شود/ فصل 5/ مقاله 3/ برهان شفا. |
95/06/27 |
 |
 |
| ادامه بيان راه چهارم « يعني تجربه » براي بدست آوردن معقول تصديقي از محسوس/ بيان نحوه بدست آوردن معقول تصديقي از محسوس/ بيان نحوه تجريد موجودات مادي/ در كشف معقولات چگونه از حس استفاده مي شود/ فصل 5/ مقاله 3/ برهان شفا. |
95/06/24 |
 |
 |
| بيان راه چهارم « يعني تجربه » براي بدست آوردن معقول تصديقي از محسوس/ بيان نحوه بدست آوردن معقول تصديقي از محسوس/ بيان نحوه تجريد موجودات مادي/ در كشف معقولات چگونه از حس استفاده مي شود/ فصل 5/ مقاله 3/ برهان شفا. |
95/06/23 |
 |
 |
| بيان راه دوم « يعني قياس جزئي » و راه سوم « يعني استقراء » براي بدست آوردن معقول تصديقي از محسوس/ بيان نحوه بدست آوردن معقول تصديقي از محسوس/ بيان نحوه تجريد موجودات مادي/ در كشف معقولات چگونه از حس استفاده مي شود/ فصل 5/ مقاله 3/ برهان شفا. |
95/06/21 |
 |
 |
| بيان نحوه بدست آوردن معقول تصديقي از محسوس/ بيان نحوه تجريد موجودات مادي/ در كشف معقولات چگونه از حس استفاده مي شود/ فصل 5/ مقاله 3/ برهان شفا. |
95/06/20 |
 |
 |
| ادامه بيان نحوه بدست آوردن معقول تصوري از محسوس/ بيان نحوه تجريد موجودات مادي/ در كشف معقولات چگونه از حس استفاده مي شود/ فصل 5/ مقاله 3/ برهان شفا. |
95/06/17 |
 |
 |
| بيان نحوه بدست آوردن معقول تصوري از محسوس/ بيان نحوه تجريد موجودات مادي/ در كشف معقولات چگونه از حس استفاده مي شود/ فصل 5/ مقاله 3/ برهان شفا. |
95/06/16 |
 |
 |
| ادامه بيان تفاوت معقول با محسوس/ در كشف معقولات چگونه از حس استفاده مي شود/ فصل 5/ مقاله 3/ برهان شفا. |
95/06/15 |
 |
 |
| بيان تفاوت معقول با محسوس/ در كشف معقولات چگونه از حس استفاده مي شود/ فصل 5/ مقاله 3/ برهان شفا. |
95/06/14 |
 |
 |
| در كشف معقولات چگونه از حس استفاده مي شود؟/ فصل 5/ مقاله 3/ برهان شفا. |
95/06/03 |
 |
 |
| ادامه بيان اين مطلب كه در كشف معقولات چگونه از حس استفاده مي شود/ فصل 5/ مقاله 3/ برهان شفا. |
95/06/02 |
 |
 |
| در كشف معقولات چگونه از حس استفاده مي شود/ فصل 5/ مقاله 3/ برهان شفا. |
95/06/01 |
 |
 |