زمان گزارش:1404/09/08_01:10:56
آرشیو سال 1404-1403 درس مباحث الفاظ-
استاد احمد فرخ فال
استاد احمد فرخ فال
| ردیف | جلسه | عنوان | متن | تعداد کلمات | صوت |
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 62 | قدر جامع بنابر نظر سوم و آیت الله مظاهری |
14031130 |
- | مشاهده صوت |
| 2 | 61 | وضع الفاظ برای ماهیت لا بشرط و نظر آیت الله مظاهری |
14031129 |
- | مشاهده صوت |
| 3 | 60 | نظرسوم در نزاع صحیحی واعمی |
14031128 |
- | مشاهده صوت |
| 4 | 59 | تفاوت نظر مرحوم آخوند و نظر مرحوم نائینی در نزاع صحیحی واعمی |
14031127 |
- | مشاهده صوت |
| 5 | 58 | بنا بر مبنای نائینی، رجوع به اطلاق و عدمر، ثمره بحث نیست |
14031113 |
- | مشاهده صوت |
| 6 | 57 | تصویر قدر جامع به نظر مرحوم نائینی |
14031106 |
- | مشاهده صوت |
| 7 | 56 | لزوم قدر جامع بنا بر صحیحی و اعمی در نظر مرحوم نائینی |
14031102 |
- | مشاهده صوت |
| 8 | 55 | عدم وابستگی نزاع صحیحی واعمی به بحث حقیقت شرعیه از نظر مرحوم نائینی |
14031101 |
- | مشاهده صوت |
| 9 | 54 | نظر مرحوم نائینی در نزاع صحیحی و اعمی |
14031030 |
- | مشاهده صوت |
| 10 | 53 | نزاع صحیحی واعمی بنا بر وضع الفاظ بر اسباب است نه مسببات |
14031029 |
- | مشاهده صوت |
| 11 | 52 | نذر و قسم بنابر قول اعمى |
14031024 |
- | مشاهده صوت |
| 12 | 51 | رد بقیه ادله اعمی ها مثل روایات |
14031023 |
- | مشاهده صوت |
| 13 | 50 | رد دلیل تبادر در قول اعمی |
14031018 |
- | مشاهده صوت |
| 14 | 49 | ترجیح ادله صحیحی بر اعمی به نظر مرحوم آخوند خراسانی |
14031017 |
- | مشاهده صوت |
| 15 | 48 | نظر مرحوم آخوند در حقیقت شرعیه و موضوع صحیحی و اعمی |
14031011 |
- | مشاهده صوت |
| 16 | 47 | ثمره نزاع صحیحی و اعمی در رجوع به اطلاق و عدمه |
14031010 |
- | مشاهده صوت |
| 17 | 46 | ثمره مباحث بنابر قول صحیحی و اعمی |
14031009 |
- | مشاهده صوت |
| 18 | 45 | نقل ادله صحیحی |
14031008 |
- | مشاهده صوت |
| 19 | 44 | قدر جامع فقط بنا بر صحیحی قابل تصور است بنابر نظر صاحبه کفایه |
14031004 |
- | مشاهده صوت |
| 20 | 43 | اقوال مذکور در ترسیم قدر جامع |
14031003 |
- | مشاهده صوت |
| 21 | 42 | تصویر قدر جامع در صحیحی و اعمی بنابر قول آخوند خراسانی |
14031002 |
- | مشاهده صوت |
| 22 | 41 | لزوم قدر جامع برای صحیحی و اعمی از نظر صاحب کفایه |
14031001 |
- | مشاهده صوت |
| 23 | 40 | نظر مرحوم آخوند خراسانی در صحیح واهم و حقیقت شرعیه و نسبت بین آن دو |
14030927 |
- | مشاهده صوت |
| 24 | 39 | دو نکته از صاحب کفایه در حقیق شرعیه |
14030926 |
- | مشاهده صوت |
| 25 | 38 | حقایق شرعیه یا حقایق لُغَویّه |
14030924 |
- | مشاهده صوت |
| 26 | 37 | جَبر و تفویض یا اختیار اجمالی |
14030920 |
- | مشاهده صوت |
| 27 | 36 | الفاظ عبادات و معاملات و حقیقت شرعیه |
14030919 |
- | مشاهده صوت |
| 28 | 35 | مفهوم حقیقت شرعیه و امکان آن |
14030918 |
- | مشاهده صوت |
| 29 | 34 | آیا ظهور در قرآن کریم حُجّت است |
14030906 |
- | مشاهده صوت |
| 30 | 33 | دَوَران معنا بین حقیقت و مجاز و بین اشتراک و بین نقل و اضمار |
14030905 |
- | مشاهده صوت |
| 31 | 32 | مراد از حمل، حمل اول ذاتی است یا حمل شایع صناعی است |
14030904 |
- | مشاهده صوت |
| 32 | 31 | تأمّلى در صحت حمل و عدم صحت سلب |
14030903 |
- | مشاهده صوت |
| 33 | 30 | تبادر و اطراد و صحت حمل و عدم صحت سلب در فهم معنای حقیقی |
14030829 |
- | مشاهده صوت |
| 34 | 29 | شبهه وجود اطراد در معنای مجاز |
14030828 |
- | مشاهده صوت |
| 35 | 28 | یکی دیگر از علامت های حقیقت، اِطّراد است |
14030822 |
- | مشاهده صوت |
| 36 | 27 | نظر مرحوم امام حسینی در تبادر و نظر آیت الله مظاهری |
14030821 |
- | مشاهده صوت |
| 37 | 26 | چه چیزی ما را عند التخاطب، هدایت به معنای حقیقی می کند و نظر امام خمینی |
14030820 |
- | مشاهده صوت |
| 38 | 25 | اشکال دور در علامت بودن تبادر برای معنای حقیقی و پاسخ آن |
14030819 |
- | مشاهده صوت |
| 39 | 24 | نظر صاحب کفایه در اینکه تبادر ، علامت حقیقت است |
14030815 |
- | مشاهده صوت |
| 40 | 23 | نظر شیخ الرئيس بوعلی سینا و محقق طوسی در استعمال لفظ در معنا |
14030814 |
- | مشاهده صوت |
| 41 | 22 | آیا شرائط معانی از قیود استعمال لفظ در معانی است |
14030813 |
- | مشاهده صوت |
| 42 | 21 | وضع در مواد و مفردات کلام و وضع در حیات کلام |
14030812 |
- | مشاهده صوت |
| 43 | 20 | نظر آیت الله مظاهری در استعمال لفظ در مایناسب |
14030808 |
- | مشاهده صوت |
| 44 | 19 | نظر مرحوم امام خمینی در استعمال لفظ در مایناسب |
14030807 |
- | مشاهده صوت |
| 45 | 18 | نظر اصولییین در استعمال لفظ در مایناسب |
14030806 |
- | مشاهده صوت |
| 46 | 17 | استعمال لفظ در معنای مناسب معنای حقیقی چگونه است |
14030805 |
- | مشاهده صوت |
| 47 | 16 | استعمال لفظ در معنای حقیقی و حقیقت ادّعای |
14030801 |
- | مشاهده صوت |
| 48 | 15 | استعمال لفظ در نوع و مثل و شخص |
14030730 |
- | مشاهده صوت |
| 49 | 14 | نظر مختار در قسم سوم و چهارم از اقسام وضع |
14030729 |
- | مشاهده صوت |
| 50 | 13 | ثمره بحث در اقسام وضع و موضوع له |
14030728 |
- | مشاهده صوت |
| 51 | 12 | تفصیل نظر امام خمینی در اقسام وضع |
14030724 |
- | مشاهده صوت |
| 52 | 11 | نظر مختار در دو قسم از اقسام وضع |
14030723 |
- | مشاهده صوت |
| 53 | 10 | نظر امام خمینی در اقسام وضع و موضوع له و نظر اصولییین |
14030722 |
- | مشاهده صوت |
| 54 | 9 | امکان ذاتی و امکان وقوعی در اقسام وضع و موضوع له |
14030721 |
- | مشاهده صوت |
| 55 | 8 | اقسام وضع و موضوع له از نظر صاحب کفایه |
14030717 |
- | مشاهده صوت |
| 56 | 7 | تعریف مسائل علم اصول از نظر اصو لیسن و نظر مختار |
14030716 |
- | مشاهده صوت |
| 57 | 6 | تعریف عرض ذاتی و عرض غریب از نظر اصولییین |
14030715 |
- | مشاهده صوت |
| 58 | 5 | نظر مرحوم امام خمینی در موضوع هر علمی |
14030714 |
- | مشاهده صوت |
| 59 | 4 | نظر صاحب کفایه در موضوع علم اصول و موضوع مسائل آن |
14030707 |
- | مشاهده صوت |
| 60 | 3 | موضوع علم اصول بر اساس مبنای مرحوم آخوند خراسانی |
14030703 |
- | مشاهده صوت |
| 61 | 2 | تعریف موضوع هو علمی از نظر صاحب کفایه |
14030702 |
- | مشاهده صوت |
| 62 | 1 | ترتیب مباحث آخوند خراسانی در کفایه و بیان اجزاء علوم |
14030701 |
- | مشاهده صوت |
آرشیو سال 1402-1401 درس مباحث الفاظ-
استاد احمد فرخ فال
استاد احمد فرخ فال
| ردیف | جلسه | عنوان | متن | تعداد کلمات | صوت |
|---|---|---|---|---|---|
| 63 | 75 | نظر فقهاء، در جواز اجتماع امر ونهی در شیئ واحد و نظر مختار |
14020212 |
- | مشاهده صوت |
| 64 | 74 | تتمه نظر مرحوم نائینی و مرحوم خوئی در اجتماع امر و نهی در شیئ واحد |
14020211 |
- | مشاهده صوت |
| 65 | 73 | نظر مرحوم نائینی در اجتماع امر ونهی در شیئ واحد |
14020210 |
- | مشاهده صوت |
| 66 | 72 | نظر امام خمینی در اجتماع امر و نهی در شی واحد |
14020209 |
- | مشاهده صوت |
| 67 | 71 | مقدمات بحث اجتماع امر و نهی بر شئ واحد |
14011222 |
- | مشاهده صوت |
| 68 | 70 | نظر مرحوم آخوند در اجتماع امر و نهی بر شئ واحد |
14011221 |
- | مشاهده صوت |
| 69 | 69 | جواز و عدم جواز ورود امر و نهی، بر شئ واحد |
14011220 |
- | مشاهده صوت |
| 70 | 68 | نظر نهایی در مفاد نهی |
14011215 |
- | مشاهده صوت |
| 71 | 67 | نظر مرحوم نائینی وخوئی در مفاد نهی |
14011214 |
- | مشاهده صوت |
| 72 | 66 | نظر امام قدس سره در معنای نهی |
14011213 |
- | مشاهده صوت |
| 73 | 65 | نظر مرحوم آخوند در مفهوم نهی |
14011209 |
- | مشاهده صوت |
| 74 | 64 | بیانی دیگر در امر به امر بشئ |
14011208 |
- | مشاهده صوت |
| 75 | 63 | نظر مرحوم آخوند ره در امر بعد الامر |
14011207 |
- | مشاهده صوت |
| 76 | 62 | نظر اصولیین در مورد واجب موقت و مضیق و موسع و امر به امر بشئ |
14011202 |
- | مشاهده صوت |
| 77 | 61 | نظر مرحوم آیت الله خوئی ره در مورد واجب تخییری |
14011201 |
- | مشاهده صوت |
| 78 | 60 | نظر امام خمینی ره در مورد افراد واجب تخییری |
14011130 |
- | مشاهده صوت |
| 79 | 59 | نظر صاحب کفایه، در افراد واجب اختیاری |
14011125 |
- | مشاهده صوت |
| 80 | 58 | تتمه نظریه امام خمینی ره در مورد حکم جواز بعد از نسخ واجب |
14011124 |
- | مشاهده صوت |
| 81 | 57 | نظر مرحوم امام خمینی قدس سره در مورد حکم جواز ، بعد از نسخ وجوب. |
14011123 |
- | مشاهده صوت |
| 82 | 56 | نظر مرحوم آیة الله خوئی در مورد حکم بعد از ادله ناسخ و منسوخ |
14011118 |
- | مشاهده صوت |
| 83 | 55 | بحث اجزاء |
14011111 |
- | مشاهده صوت |
| 84 | 54 | نظر مرحوم آخوند خراسانی در مورد دلالت امر بر فور و تراخی |
14011110 |
- | مشاهده صوت |
| 85 | 53 | نظر اصولیین در اینکه دلالت امر ، دلالت بر طبیعت مأموربه است یا فرد وافراد |
14011109 |
- | مشاهده صوت |
| 86 | 52 | نظر مختار در مورد امر مولا، مع العلم بانتفاء الشرط |
14011108 |
- | مشاهده صوت |
| 87 | 51 | نظر امام خمینی ره در جواز امربشئ از سوی مولا، مع العلم بفقد شرطه |
14011104 |
- | مشاهده صوت |
| 88 | 50 | نظر آیت الله خوئی در مورد جواز امر بشئ از سوی مولا، با علم به فقدان شرط |
14011103 |
- | مشاهده صوت |
| 89 | 49 | نظر مرحوم آخوند خراسانی در عدم جواز امر از سوی مولا، در صورت نبود شرط. |
14011102 |
- | مشاهده صوت |
| 90 | 48 | امر بشئ نهي از ضد عام و ضد خاص دارد يانه؟ |
14011101 |
- | مشاهده صوت |
| 91 | 47 | 14011027 |
- | مشاهده صوت | |
| 92 | 46 | 14011026 |
- | مشاهده صوت | |
| 93 | 45 | 14011020 |
- | مشاهده صوت | |
| 94 | 44 | 14011018 |
- | مشاهده صوت | |
| 95 | 43 | 14011017 |
- | مشاهده صوت | |
| 96 | 42 | 14010929 |
- | مشاهده صوت | |
| 97 | 41 | 14010928 |
- | مشاهده صوت | |
| 98 | 40 | 14010926 |
- | مشاهده صوت | |
| 99 | 39 | 14010922 |
- | مشاهده صوت | |
| 100 | 38 | 14010921 |
- | مشاهده صوت | |
| 101 | 37 | 14010920 |
- | مشاهده صوت | |
| 102 | 36 | 14010914 |
- | مشاهده صوت | |
| 103 | 35 | 14010913 |
- | مشاهده صوت | |
| 104 | 34 | 14010912 |
- | مشاهده صوت | |
| 105 | 33 | 14010908 |
- | مشاهده صوت | |
| 106 | 32 | 14010907 |
- | مشاهده صوت | |
| 107 | 31 | 14010906 |
- | مشاهده صوت | |
| 108 | 30 | 14010905 |
- | مشاهده صوت | |
| 109 | 29 | 14010901 |
- | مشاهده صوت | |
| 110 | 28 | 14010830 |
- | مشاهده صوت | |
| 111 | 27 | 14010829 |
- | مشاهده صوت | |
| 112 | 26 | 14010828 |
- | مشاهده صوت | |
| 113 | 25 | 14010824 |
- | مشاهده صوت | |
| 114 | 24 | 14010823 |
- | مشاهده صوت | |
| 115 | 23 | 14010822 |
- | مشاهده صوت | |
| 116 | 22 | 14010821 |
- | مشاهده صوت | |
| 117 | 21 | 14010817 |
- | مشاهده صوت | |
| 118 | 20 | 14010816 |
- | مشاهده صوت | |
| 119 | 19 | 14010815 |
- | مشاهده صوت | |
| 120 | 18 | 14010810 |
- | مشاهده صوت | |
| 121 | 17 | 14010809 |
- | مشاهده صوت | |
| 122 | 16 | 14010808 |
- | مشاهده صوت | |
| 123 | 15 | 14010807 |
- | مشاهده صوت | |
| 124 | 14 | 14010803 |
- | مشاهده صوت | |
| 125 | 13 | 14010802 |
- | مشاهده صوت | |
| 126 | 12 | 14010801 |
- | مشاهده صوت | |
| 127 | 11 | 14010730 |
- | مشاهده صوت | |
| 128 | 10 | 14010726 |
- | مشاهده صوت | |
| 129 | 9 | 14010723 |
- | مشاهده صوت | |
| 130 | 8 | 14010719 |
- | مشاهده صوت | |
| 131 | 7 | 14010718 |
- | مشاهده صوت | |
| 132 | 6 | 14010717 |
- | مشاهده صوت | |
| 133 | 5 | 14010716 |
- | مشاهده صوت | |
| 134 | 4 | 14010712 |
- | مشاهده صوت | |
| 135 | 3 | 14010711 |
- | مشاهده صوت | |
| 136 | 2 | 14010710 |
- | مشاهده صوت | |
| 137 | 1 | 14010709 |
- | مشاهده صوت |
آرشیو سال 1401-1400 درس مباحث الفاظ-
استاد احمد فرخ فال
استاد احمد فرخ فال
آرشیو سال 1400-1399 درس الألفاظ -
استاد احمد فرخ فال
استاد احمد فرخ فال