| اشکال سوم بر جریان برائت عقلیه در اقل و اکثر ارتباطی در أجزاء |
1403/03/09 |
 |
 |
| اشکال دوم بر جریان برائت عقلیه در اقل و اکثر ارتباطی در أجزاء |
1403/03/08 |
 |
 |
| اشکالات بر جریان برائت عقلیه در اقل و اکثر ارتباطی در أجزاء |
1403/03/07 |
 |
 |
| پیگیری بحث از جریان برائت عقلیه در دوران امر بین اقل و اکثر ارتباطی در أجزاء |
1403/03/06 |
 |
 |
| مطلب دوم پیرامون جریان برائت عقلیه در دوران امر بین اقل و اکثر ارتباطی در أجزاء |
1403/03/05 |
 |
 |
| دوران امر بین اقل و اکثر ارتباطی در أجزاء |
1403/02/30 |
 |
 |
| مقدمه ای برای بحث از حکم دوران امر بین اقل و اکثر ارتباطی |
1403/02/29 |
 |
 |
| مقام دوم بحث درباره علم اجمالی و جریان احتیاط: دوران امر بین اقل و اکثر ارتباطی |
1403/02/26 |
 |
 |
| اشکال دوم بر مقدمه دومی که در بحث از مقتضای اصول شرعیه در مورد ملاقی با نجس، مورد نظر است: |
1403/02/25 |
 |
 |
| مقدمه دوم در رابطه با مقتضای اصول شرعیه در ملاقی نجس: حلیت ملافی مسبب از طهارتِ خود ملاقی است. |
1403/02/24 |
 |
 |
| مقتضای اصول شرعیه در مورد ملاقی با نجس |
1403/02/23 |
 |
 |
| ملاک تقدم و تأخر یک علم اجمالی بر علم اجمالی دیگر از نظر امام خمینی ره |
1403/02/22 |
 |
 |
| اشکال محقق نائینی ره بر فرمایش آخوند ره |
1403/02/19 |
 |
 |
| بحث پیرامون "حکم ملاقی با یکی از طرفین یا اطراف شبهه محصوره در علم اجمالی به نجاست" |
1403/02/18 |
 |
 |
| قول به اقتضاء وجوب اجتناب از نجس نسبت به وجوب اجتناب از ملاقی آن |
1403/02/17 |
 |
 |
| تنبیه پنجم: حکم ملاقی با یکی از اطراف علم اجمالی |
1403/02/16 |
 |
 |
| تحقیق در مسئله "شک در محصوره یا غیر محصوره بودن شبهه" بنابر اخراج شبهات محصوره از شمول روایات با حکم عقل |
1403/02/12 |
 |
 |
| شک در محصوره یا غیر محصوره بودن شبهه |
1403/02/11 |
 |
 |
| اشکالات نظریه محقق نائینی ره در رابطه با ملاک شبهه غیر محصوره |
1403/02/10 |
 |
 |
| نظریه محقق نائینی ره در رابطه با ملاک شبهه غیر محصوره |
1403/02/09 |
 |
 |
| ملاک شبهه غیر محصوره با توجه به روایات: |
1403/02/08 |
 |
 |
| ملاک شبهه غیر محصوره |
1403/02/05 |
 |
 |
| دلیل سوم بر عدم وجوب احتیاط در شبهه غیر محصوره |
1403/02/04 |
 |
 |
| روایت دوم |
1403/02/03 |
 |
 |
| ادله قول به عدم وجوب احتیاط در شبهه غیر محصوره |
1403/02/02 |
 |
 |
| تنبیه چهارم از تنبیهات باب اشتغال در دوران امر بین متبائنین: شبهه غیر محصوره |
1403/02/01 |
 |
 |
| اشکال دوم بر فرمایش محقق نائینی ره: |
1403/01/29 |
 |
 |
| / پاسخ محقق نائینی ره از اشکال بر تمسک به اطلاق خطاب در موارد شک در ابتلاء/أصالة الاحتياط |
1403/01/28 |
 |
 |
| / فرمایش شیخ انصاری ره/أصالة الاحتياط |
1403/01/27 |
 |
 |
| اشکال بر فرمایش محقق حائری/رجوع به اصل بحث/أصالة الاحتياط |
1403/01/26 |
 |
 |
| تنبیه سوم از تنبیهات باب اشتغال: مورد ابتلا بودن اطراف علم اجمالی |
1402/11/25 |
 |
 |
| اضطرار به طرف معین بعد از تعلق تکلیف و بعد از علم به آن |
1402/11/24 |
 |
 |
| /اضطرار به اطراف معین از اطراف علم اجمالی /اضطرار در اطراف علم اجمالی |
1402/11/23 |
 |
 |
| /تنبیه دوم /تنبیهات بحث اشتغال |
1402/11/16 |
 |
 |
| تنبیه اول/ تنبیهات بحث اشتغال/الأصول العملية |
1402/11/15 |
 |
 |
| جمع بندی مباحث علم اجمالی |
1402/11/14 |
 |
 |
| اشکال دیگر بر فرمایش شیخ انصاری ره |
1402/11/11 |
 |
 |
| بررسی فرمایش شیخ انصاری ره |
1402/11/10 |
 |
 |
| ترخیص در اطراف علم اجمالی با جریان برائت |
1402/11/09 |
 |
 |
| حاصل بحث از روایاتی که برای ترخیص در مخالفت علم اجمالی، مورد استدلال واقع شده اند |
1402/11/08 |
 |
 |
| استدلال به موثقه مسعدة بن صدقة |
1402/11/04 |
 |
 |
| روایت چهارم/ احتمالات در مورد تعبیر "حتی تعرف"/الأصول العملية |
1402/11/03 |
 |
 |
| روایاتی که در جعل حلیت و ترخیص در مخالفت از سوی شارع در موارد علم اجمالی صادر شده است |
1402/11/02 |
 |
 |
| بحث از صورت دوم از فرض دوم علم به تکلیف و شک در مکلفٌبه |
1402/11/01 |
 |
 |
| مقام دوم: علم به تکلیف و شک در مکلفٌبه(دوران امر بین متبائنین) |
1402/10/30 |
 |
 |
| مقام اول: دوران امر بین متبائنین |
1402/10/27 |
 |
 |
| أصالة الاحتياط |
1402/10/26 |
 |
 |
| فرض سوم: جریان اصالةالتخییر در دوران بین محذورین در وقائع متعدده |
1402/10/24 |
 |
 |
| نظر محقق نائینی ره در رابطه با جریان اصالةالتخییر در دوران بین محذورین در وقائع متعدده (فوائدالاصول ج3ص453و454) |
1402/10/23 |
 |
 |
| فرض سوم: جریان اصالةالتخییر در دوران بین محذورین در وقائع متعدده |
1402/10/19 |
 |
 |
| فرض دوم: جریان اصالةالتخییر دو واقعه واحدی که یکی از دو حکم بر دیگری مزیت دارد |
1402/10/18 |
 |
 |
| جریان استصحاب در دوران بین محذورین/ أصالة التخيير/الأصول العملية |
1402/10/17 |
 |
 |
| مقام دوم: جریان اصالةالإباحه در دوران بین محذورین |
1402/10/16 |
 |
 |
| جریان برائت نقلی در مورد دوران بین محذورین |
1402/10/12 |
 |
 |
| کلام محقق نائینی ره (فوائدالاصول ج3ص448) |
1402/10/11 |
 |
 |
| بحثی پیرامون جریان برائت عقلی در دوران بین محذورین |
1402/10/10 |
 |
 |
| کلام محقق نائینی ره (فوائدالاصول ج3ص444و445) |
1402/10/09 |
 |
 |
| اصالة التخییر |
1402/10/06 |
 |
 |
| خلاصه اقوال در مورد مفاد اخبار من بلغ |
1402/10/05 |
 |
 |
| بررسی نظریه محقق نائینی ره در مورد مفاد اخبار من بلغ |
1402/10/04 |
 |
 |
| اشکال فرمایش آخوند ره |
1402/10/03 |
 |
 |
| تنبیه چهارم اصل برائت: اخبار من بلغ، تسامح در ادله سنن |
1402/10/02 |
 |
 |
| بررسی صورتهای هفتگانه اخذ عنوان عدمی در موضوع حکم شرعی |
1402/09/22 |
 |
 |
| اشکال دوم بر فرمایش محقق حائری ره (جریان استصحاب عدم قابلیت تذکیه در حیوانی که قابلیت تذکیه اش مشکوک است): |
1402/09/21 |
 |
 |
| بررسی فرمایش محقق حائری ره |
1402/09/20 |
 |
 |
| فرع فقهی |
1402/09/19 |
 |
 |
| تنبیه دوم: عدم وجود اصل حاکم بر برائت |
1402/09/18 |
 |
 |
| چهارمین راه برای حل مشکله تصویر احتیاط در عبادات مشکوکه |
1402/09/15 |
 |
 |
| بیان سوم اصولیها در مقام پاسخ از اشکال(انجام فعل مشکوک العبادیة مجرد از قصد قربت) |
1402/09/14 |
 |
 |
| راههای تصحیح احتیاط در عبادت (طرق مشکله تصویر احتیاط در عبادت) |
1402/09/13 |
 |
 |
| نتیجه بحث در رابطه با حُسن احتیاط |
1402/09/12 |
 |
 |
| دلیل دوم محقق نائینی ره |
1402/09/11 |
 |
 |
| تفصیل محقق مائینی ره (فوائدالاصول ج4ص265) |
1402/09/05 |
 |
 |
| قسم سوم از شبهه موضوعیه (تعلق حکم به صرف الوجود طبیعت) |
1402/09/04 |
 |
 |
| قسم دوم از شبهه موضوعیه (تعلق حکم به طبیعت به نحو عام مجموعی) |
1402/09/01 |
 |
 |
| چگونگی جریان برائت در موارد مختلف تعلق تکلیف به طبیعت: |
1402/08/30 |
 |
 |
| تنبیهات شک در تکلیف (تنبیهات اصل برائت) |
1402/08/29 |
 |
 |
| تقریب انحلال حقیقی |
1402/08/28 |
 |
 |
| بررسی فرمایشِ محقق اصفهانی ره |
1402/08/27 |
 |
 |
| کلام محقق اصفهانی ره در مورد انحلال علم اجمالی |
1402/08/24 |
 |
 |
| کلام محقق عراقی ره در مورد انحلال علم اجمالی |
1402/08/23 |
 |
 |
| تقریب سوم دلیل عقلی |
1402/08/22 |
 |
 |
| وجه دوم از دلیل عقلی |
1402/08/21 |
 |
 |
| استدلال اخباریها به دلیل عقل |
1402/08/20 |
 |
 |
| کیفیت استدلال اخباریها به احادیث تثلیث مثل مقوله عمربن حنظله |
1402/08/17 |
 |
 |
| صنف چهارم از روایاتی که آمر به احتیاط هستند: |
1402/08/16 |
 |
 |
| بررسی روایات آمره به احتیاط |
1402/08/15 |
 |
 |
| / روایاتی که امر به احتیاط در موارد شبهه می کند/طائفه چهارم |
1402/08/14 |
 |
 |
| قسم دوم از طائفه سوم روایات (روایات وجوب توقف) |
1402/08/13 |
 |
 |
| طائفه سوم: روایاتی که بر وجوب توقف در برخورد با شبهات امر می کند |
1402/08/10 |
 |
 |
| استدلال اخباریها به روایات برای اثبات وجوب احتیاط در شبهه تحریمیه |
1402/08/09 |
 |
 |
| دسته سوم از آیاتی که از سوی اخباریها در شبهه تحریمیه مورد استدلال واقع شده اند: |
1402/08/08 |
 |
 |
| ادله اخباریها بر وجوب احتیاط در شبهات تحریمیه |
1402/08/07 |
 |
 |
| بررسی کلام محقق اصفهانی ره |
1402/08/06 |
 |
 |
| استدلال به اجماع برای برائت در شبهات حکمیه |
1402/08/03 |
 |
 |
| اشکال دوم بر استدلال به حدیث دوم حل برای برائت در شبهات حکمیه: |
1402/08/02 |
 |
 |
| /حدیث دوم حلّ /روایت ششم |
1402/08/01 |
 |
 |
| کیفیت استدلال قائلین به دلالت حدیث اول حلّ بر برائت |
1402/07/30 |
 |
 |
| / حدیث اول حلّ /روایت پنجم |
1402/07/29 |
 |
 |
| پاسخ از اشکال بر استدلال به حدیث حَجب/أصالة البراءة /الأصول العملية |
1402/07/25 |
 |
 |
| روایت چهارم: حدیث حَجب/أصالة البراءة /الأصول العملية |
1402/07/24 |
 |
 |
| روایت سوم: حدیث سعه/أصالة البراءة /الأصول العملية |
1402/07/23 |
- |
- |
| دلیل سوم محقق اصفهانی ره بر عدم امکان ثبوتی احتمال دوم/أصالة البراءة /الأصول العملية |
1402/07/22 |
 |
 |
| الأصول العملية/أصالة البراءة /ادامه دلیل بحث از دوم محقق اصفهانی ره بر امتناع ثبوتی احتمال دوم در حدیث اطلاق/ بررسی دلیل دوم محقق اصفهانی ره |
1402/07/19 |
 |
 |
| دلیل دوم محقق اصفهانی ره بر امتناع ثبوتی احتمال دوم در حدیث اطلاق/أصالة البراءة /الأصول العملية |
1402/07/18 |
 |
 |
| احتمال دومی که از نظر محقق اصفهانی ره دارای امتناع ثبونی است/أصالة البراءة /الأصول العملية |
1402/07/17 |
 |
 |
| بررسی کلام محقق اصفهانی ره/أصالة البراءة /الأصول العملية |
1402/07/16 |
 |
 |
| کلام محقق اصفهانی ره در رابطه با احتمالات حدیث اطلاق/أصالة البراءة /الأصول العملية |
1402/07/15 |
 |
 |
| ادامه بحث در مورد حدیث اطلاق/أصالة البراءة /الأصول العملية |
1402/07/10 |
 |
 |
| حدیث اطلاق/أصالة البراءة /الأصول العملية |
1402/07/09 |
 |
 |
| خلاصه مباحث گذشته/أصالة البراءة /الأصول العملية |
1402/07/08 |
 |
 |