خارج اصول سال 1393-1392
خارج اصول/
آیت الله حسین مظاهری
| موضوع | متن درس(ویراستاری) | شنیدن صوت | دریافت صوت |
|---|---|---|---|
| ادله استصحاب(مضمره زراره) | 93/03/26 |
![]() |
|
| ادله استصحاب | 93/03/25 |
![]() |
|
| 1- آیا استصحاب در احکام عقلیه جاری است؟ 2- ادله استصحاب | 93/03/24 |
![]() |
|
| در شکّ در مقتضی، آیا استصحاب جاری است؟ | 93/03/20 |
![]() |
|
| مقتضی و عدم مانع | 93/03/19 |
![]() |
|
| تفاوت استصحاب، قاعده یقین، قاعده مقتضی و عدم مانع | 93/03/18 |
![]() |
|
| استصحاب(تعریف استصحاب) | 93/03/17 |
![]() |
|
| جاهل قاصر و مقصّر | 93/03/12 |
![]() |
|
| جاهل قاصر و مقصّر | 93/03/11 |
![]() |
|
| آیا تفحّص در موضوعات جایز است؟ | 93/03/10 |
![]() |
|
| آیا قبل از فحص دلیل اصل جاری میشود؟ | 93/03/03 |
![]() |
|
| قاعده (الاحتیاط حسن علی کل حال) | 93/02/30 |
![]() |
|
| قاعده میسور | 93/02/29 |
![]() |
|
| اگر فردی یک جزء را نتواند بیاورد، آیا مابقی را باید بیاورد؟ | 93/02/28 |
![]() |
|
| اگر فردی یک جزء را نتواند بیاورد، آیا مابقی را باید بیاورد؟ | 93/02/27 |
![]() |
|
| اگر فردی در نماز عملی زیاد کند، آیا برائت دارد یا خیر؟ | 93/02/22 |
![]() |
|
| اگر در رکن بودن عملی شک کند | 93/02/21 |
![]() |
|
| دوران امر بین اقل و اکثر | 93/02/20 |
![]() |
|
| دوران امر بین اقل و اکثر ارتباطی | 93/02/16 |
![]() |
|
| دوران امر بین اقل و اکثر ارتباطی در علم اجمالی | 93/02/15 |
![]() |
|
| دوران بین اقل و اکثر در علم اجمالی | 93/02/14 |
![]() |
|
| ملاقی شبهه غیر محصوره | 93/02/09 |
![]() |
|
| اگر کسی بخواهد تمام اطراف شبهه غیر محصوره را مرتکب شود | 93/02/08 |
![]() |
|
| در شبهه غیر محصوره آیا اجتناب، لازم است؟ | 93/02/07 |
![]() |
|
| در علم اجمالی، اگر یک طرف از محلّ ابتلاء، خارج شد | 93/02/02 |
![]() |
|
| در علم اجمالی، اگر یک طرف از محلّ ابتلاء، خارج شد | 93/02/01 |
![]() |
|
| اشتغال؛ اگر یک طرف علم اجمالی، مضطر الیه شد | 93/01/31 |
![]() |
|
| اشتغال؛ اگر یک طرف علم اجمالی، مضطر الیه شد | 93/01/30 |
![]() |
|
| اشتغال، شک در متباینین | 93/01/26 |
![]() |
|
| اشتغال، شک در متباینین | 93/01/25 |
![]() |
|
| اشتغال | 93/01/24 |
![]() |
|
| در دوران امر بین تعیین و تخییر | 93/01/23 |
![]() |
|
| اگر در دوران امر بین محذورین، یک طرف ارجح باشد | 93/01/19 |
![]() |
|
| در دوران امر بین محذورین، تخییر، بدوی است یا استمرای؟ | 93/01/18 |
![]() |
|
| دوران امر بین محذورین | 93/01/17 |
![]() |
|
| دوران امر بین محذورین | 93/01/16 |
![]() |
|
| شرح آيات سي تا چهل سورۀ بقره | 92/12/21 |
![]() |
|
| قاعدۀ من بلغ | 92/12/20 |
![]() |
|
| قاعدۀ من بلغ | 92/12/19 |
![]() |
|
| قاعدۀ من بلغ | 92/12/18 |
![]() |
|
| آيا برائت در شبهات وجوبيّه هم جاري است؟ | 92/12/17 |
![]() |
|
| آيا برائت موضوعي، مقدّم بر برائت حکمي است؟ | 92/12/13 |
![]() |
|
| برائت؛ ادلّۀ اخباري براي احتياط | 92/12/12 |
![]() |
|
| برائت؛ ادلّۀ اخباري احتياط | 92/12/11 |
![]() |
|
| برائت؛ عقل | 92/12/10 |
![]() |
|
| شرح آيات سي تا چهل سورۀ بقره | 92/12/07 |
![]() |
|
| برائت؛ عقل | 92/12/06 |
![]() |
|
| برائت؛ روايت (إن الله احتج على العباد بالذي آتاهم و عرفهم) | 92/12/05 |
![]() |
|
| برائت؛ روايت (كُلُّ شَيْءٍ مُطْلَقٌ حَتَّى يَرِدَ فِيهِ نَهْيٌ) | 92/12/04 |
![]() |
|
| برائت؛ روايت (النَّاسُ فِي سَعَةٍ مَا لَمْ يَعْلَمُوا) | 92/12/03 |
![]() |
|
| شرح آيات سي تا چهل سورۀ بقره | 92/11/30 |
![]() |
|
| برائت؛ حديث حل | 92/11/29 |
![]() |
|
| برائت؛ حديث حجب | 92/11/28 |
![]() |
|
| برائت؛ حديث رفع | 92/11/27 |
![]() |
|
| برائت؛ حديث رفع | 92/11/26 |
![]() |
|
| برائت؛ حديث رفع | 92/11/20 |
![]() |
|
| برائت؛ حديث رفع | 92/11/19 |
![]() |
|
| شرح آيات سي تا چهل سورۀ بقره | 92/11/16 |
![]() |
|
| برائت؛ حديث رفع | 92/11/14 |
![]() |
|
| برائت؛ حديث رفع | 92/11/12 |
![]() |
|
| برائت؛ حديث رفع | 92/11/08 |
![]() |
|
| برائت؛ آيۀ «وَ ما كانَ اللَّهُ لِيُضِلَّ قَوْماً بَعْدَ إِذْ هَداهُمْ حَتَّى يُبَيِّنَ لَهُمْ ما يَتَّقُونَ إِنَّ اللَّهَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَليمٌ» | 92/11/07 |
![]() |
|
| برائت؛ 1- آيۀ «لا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْساً إِلاَّ ما آتاها» 2- آيۀ «لِيَهْلِكَ مَنْ هَلَكَ» | 92/11/06 |
![]() |
|
| برائت؛ آيۀ «وَ ما كُنَّا مُعَذِّبينَ حَتَّى نَبْعَثَ رَسُولا» | 92/11/05 |
![]() |
|
| بياناتي در مورد پيامبر اکرم«صلي اللهعليه وآله وسلّم» و امام صادق«سلاماللهعليه» | 92/11/02 |
![]() |
|
| برائت؛ آيۀ و مالنا معذبين | 92/11/01 |
![]() |
|
| تقدّم دليل بر دليل | 92/10/30 |
![]() |
|
| شرح آيات سي تا چهل سورۀ بقره | 92/10/25 |
![]() |
|
| آيا قبل از فحص از دليل، ميشود اصول عمليّه را جاري کرد؟ | 92/10/24 |
![]() |
|
| آيا اصول عمليّه، در احکام است يا در موضوعات؟ | 92/10/23 |
![]() |
|
| اصول عمليّه؛ تعيين وظيفه در ظرف شک | 92/10/22 |
![]() |
|
| دليل باب انسداد | 92/10/21 |
![]() |
|
| شرح آيات سي تا چهل سورۀ بقره | 92/10/18 |
![]() |
|
| ادلۀ حجيّت خبر واحد؛ بناي عقلاء | 92/10/17 |
![]() |
|
| ادلۀ حجيّت خبر واحد؛ عقل | 92/10/16 |
![]() |
|
| ادلۀ حجيّت خبر واحد؛ کتاب، سنّت، اجماع | 92/10/15 |
![]() |
|
| ادلۀ حجيّت خبر واحد؛ اشکال تمسّک به روايات براي حجيّت خبر واحد | 92/10/14 |
![]() |
|
| تجسّم عمل | 92/09/27 |
![]() |
|
| ادله حجيت خبر واحد، آيه اذن | 92/09/26 | ![]() |
|
| ادله حجيت خبرواحد، آيه ذکر | 92/09/25 | ![]() |
|
| ادله حجيت خبر واحد،آيه کتمان | 92/09/24 | ![]() |
|
| ادله حجيت خبر واحد، آيه نباء | 92/09/23 | ![]() |
|
| شرحي پيرامون موضوع نحوست ايّام و تجسّم عمل | 92/09/20 |
![]() |
|
| ادله حجيت خبرواحد، آيه نباء | 92/09/18 | ![]() |
|
| ادله حجيت خبر واحد، آيه نباء | 92/09/17 | ![]() |
|
| ادله حجيت خبر واحد، آيه نباء | 92/09/16 | ![]() |
|
| شرحي پيرامون موضوع نحوست ايّام | 92/09/13 |
![]() |
|
| آيا خبر واحد در موضوعات حجت است | 92/09/12 | ![]() |
|
| ادله حجيت خبر واحد آيه نباء | 92/09/11 | ![]() |
|
| ادله حجيت خبر واحد، آيه نباء | 92/09/10 | ![]() |
|
| خبر واحد را بعضي از بزرگان گفته اند حجت نيست | 92/09/09 | ![]() |
|
| قانون تربيت | 92/09/06 |
![]() |
|
| خبر واحد | 92/09/05 | ![]() |
|
| شهرت عملي | 92/09/04 | ![]() |
|
| شهرت فتوايي | 92/09/03 | ![]() |
|
| شهرت | 92/09/02 | ![]() |
|
| شرح قانون تربيت(تربيت تبليغي) | 92/08/08 |
![]() |
|
| حجيت اجماع منقول | 92/08/07 | ![]() |
|
| حجيت اجماع | 92/08/06 | ![]() |
|
| حجيت اجماع | 92/08/05 | ![]() |
|
| حجيت اجماع | 92/08/04 | ![]() |
|
| اجماع | 92/07/30 | ![]() |
|
| حجيت قول لغوي | 92/07/29 | ![]() |
|
| حجيت ظهور قرآن و قرائات سبع | 92/07/28 | ![]() |
|
| حجيت ظهور قرآن | 92/07/27 | ![]() |
|
| حجيت ظهور قرآن | 92/07/23 | ![]() |
|
| ظهور، جريان مقدمات حکمت | 92/07/22 | ![]() |
|
| ظهور ، اصاله عدم مخاطب خاص | 92/07/20 | ![]() |
|
| شرح قانون تربيت | 92/07/17 |
![]() |
|
| ظهور، اصاله الجد | 92/07/16 | ![]() |
|
| ظهور، اصاله الحقيقه | 92/07/15 | ![]() |
|
| ظهور، اصاله عدم زياده، اصاله عدم نقيصه | 92/07/13 | ![]() |
|
| شرح قانون تربيت | 92/07/10 |
![]() |
|
| حجيت وعدم حجيت مظنه | 92/07/09 | ![]() |
|
| حجيت وعدم حجيت مظنه | 92/07/08 | ![]() |
|
| حجيت و عدم حجيت مظنه | 92/07/07 | ![]() |
|
| باب مظنه | 92/07/06 | ![]() |
|
| شرح قانون رفاقت | 92/07/03 |
![]() |
|
| علم اجمالي | 92/07/02 | ![]() |
|
| علم اجمالي | 92/07/01 | ![]() |
|
| عدم حجيت قطع وسواسي و... | 92/06/31 | ![]() |
|
| آيا موافقت التزاميه در احکام واجب است؟ | 92/06/30 | ![]() |
|
| شرح قانون محيط | 92/06/27 |
![]() |
|
| آيا موافقت التزاميه در احکام واجب است؟ | 92/06/26 | ![]() |
|
| آيا امارات و اصول مي تواند جاي قطع موضوعي بنشينند؟ | 92/06/25 | ![]() |
|
| آيا امارات يا اصول به جاي قطع موضوعي مي نشيند؟ | 92/06/24 | ![]() |
|
| قطع موضوعي | 92/06/23 | ![]() |
|
| حقّالنّاس | 92/06/20 |
![]() |
|
| قطع موضوعي | 92/06/19 | ![]() |
|
| قطع موضوعي | 92/06/18 | ![]() |
|
| قطع موضوعي | 92/06/17 | ![]() |
|
| تجري + فعل متجري به | 92/06/16 | ![]() |
|
| شرح قانون تغذيه | 92/06/13 |
![]() |
|
| تجري | 92/06/12 | ![]() |
|
| تجري | 92/06/10 | ![]() |
|
| آيا حجيت قطع ذاتي است؟ | 92/06/09 | ![]() |
|
92/06/06 |
![]() |
||
| آيا حجيت قطع ذاتي است؟ | 92/06/05 | ![]() |
|
| تقسيم مسائل اصول به قطع و ظن و شک | 92/06/04 | ![]() |
|
| مباحث عقليه | 92/06/03 | ![]() |
