< فهرست دروس

درس طب استاد ضیایی

95/06/24

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع: شلغم / طب المعصومين ص 351

 

گفتيم شلغم پني سيلين طبيعي است. دياليز طبيعي يکيش کاسني است و يکي کاهو است.

کورتون طبيعي: سياه دانه است.

 

درمان سرطان به نوع طبيعي:

ضد کانسرها و انواع سرطان ها(سرطانهاي مخصوص زنها مانند سرطان دهانه رحم و رحم و انواع آن. و نيز انواع سرطانهاي مخصوص مردان مانند سرطان تورم پرستات و .... و نيز سرطانهاي از هر دو جنس مانند سرطان معده، سرطان روده، سرطان سينه و...

اکثر سرطان هاي سينه براي خانم هاست و بيشتر سرطانهاي معده و روده و سرطان هاي پوست در مردان بيشتر است.

1.زردچوبه خالص با وعده غذايي يک سوم قاشق چاي خوري

2.زنجفيل با هر غذا يک قاشق چاي خوري. گاهي فقط سرطان است يا بحث بلغم است يا فقط درد معده و روده و پهلوست يک قاشق چاي خوري است اما اگر مريض همه اين موارد با هم داشته باشد ميشود يک قاشق مرباخوري.

3.سياه دانه

4.جوشانده عناب: بچلانيد، صاف کنيد. ولرم که شد با آب کاهو تازه بخوريد. اگر قند نداريد با عسل(اسطخدوس) هم مخلوط کنيد که افت قند خون شديد نگيرد يا بيماري هيپوگليسيلين نگيرد. مخصوصا سرطان هاي سينه به بالا. هر 8 ساعت يکبار بخورد. کلا عناب را با کاهو بجود بخورد هم ضد سرطان است و خوب است.

سرطان يعني رشد سريع ناهمگون يک بافت به تساعد هندسي. لذا تعادل سلولي آن بافت را بهم ميزند. مانند سرطان گاوي پوست يا سرطانهاي سنگ فرشي (دوايشان هم دم کرده گل هميشه بهار و نيز سبزه شاه تره ضد انواع سرطانهاي پوست است)

يکي از داروهاي ضد ضعف شديد زرده تخم مرغ است. اگر چه مکروه است ولي در موارد ضروري بايد اين کار را کرد. اما اين معنايش اين نيست که سنت هميشگي اش باشد. دواي هميشگي ضعف شديد سيب رسيده رنده شده مخلوط با عسل باشد.

نکته: ضد برخي از سرطان هاي هسته هاي تلخ است مثلا هسته سيب، هسته عناب، هسته هليله زرد(در طب سنتي هسته را جدا کرده، پودر ميکنند و با سفيده تخم مرغ مخلوط ميکنند و ميگويند اگر کسي برجستگي بواسيري دارد که از مقعدش زده است بيرون، شب تا صبح بگذارد رويش. بواسيرش خوب ميشود. اما در روايات نداريم که هسته اش را در بياور. و حال آنکه در مورد مويز ميفرمايند بدون هسته مصرف کن)

 

دکتر محمد صادق رجحان در کتابش(نکات برتر و برجسته دارو و درمان گياهي) دارد که همه سبزي ها را اگر ميخواهي خشک کني نميخواهد بشوري.

در بحث عقرب و رتيل يک صفحه و نيم مطلب دارد. صفحه 34 و 35. برخي از مطالب کتاب ايشان در ذيل بيان ميشود.

 

جهت درمان انواع گزش حشرات

1.دو استکان ريشه باباآدم را در يک ليوان آب بجوشانيد و صاف کرده آن را در محل بماليد.

2.درمان گزش زنبور و حشرات: روغن زيتون را مختصري گرم کن و روي محل گزش چند بار بمال.

3.جوشانده برگ بارهنگ:(قبلا در بحث آسم هاي شديد و کساني که سرفه هاي برونشيت دارند از فوائدش گفته ايم.) برگ تازه بارهنگ را له کرده و در محل گزش زنبور و حشرات قرار دهيد و گه گاهي تکرار کنيد

4. شاه تره: گفتيم ضد سرطان و ضد کبد چرب و .. است. ضد گزش زنبور هم هست. مقداري شاه تره خشک را با مقدار مساوي حنا مخلوط کرده و در مقداري آب قرار دهيد و به صورت خمير بروي محل گزش قرار دهيد.

شاه تره ضد نيش مار افعي نيز هست. در درمان گزيدگي افعي و زنبور و حشرات، سبزي تره را تميز شسته بکوبيد و آب تره تازه را به محل بماليد.

5. درمان گزش عقرب رتيل: مقداري روغن دارچين را در محل گزيدگي بماليد. چطور روغن دارچين را تهيه کنم؟ 234 گرم پودر دارچين را در 1400 گرم روغن زيتون يا روغن کنجد ريخته به مدت يک هفته مکررا بهم بزنيد و پس از يک هفته اين مايع مخلوط را صاف کنيد. اين فراورده را روغن دارچين گويند.

توجه: گاهي وراثتا شاکله فرد ضعيف مي باشد. اگر سامانه دفاعي فرد ضعيف باشد يا اينکه حساسيت به نيش خاصي داشته باشد. چنين فردي اگر دچار گزيدگي مار يا عقرب يا رتيل شد مريض را علاوه بر درمانهاي گياهي به نزديک ترين اورژانس برسانيد. زيرا درمانهاي گياهي زمان بر است.

در آخر ص35 فرموده:

توجه: بجز گزش حشرات در بقيه موارد بلافاصله بعد از گزش زنبور مار عقرب رتيل لازم است به پزشک مراجعه شود تا با تزريق سرم ضد آن سم خاص درمان کامل و صحيح تري و سريعتري انجام شود.

 

BaharSound

www.baharsound.ir, www.wikifeqh.ir, lib.eshia.ir

logo