< فهرست دروس

موضوع: لحم -طب المعصومين ص 342

 

گفتيم زياده روي در مصرف گوشت خشونت بيجا مي آورد، اعمال شهوت بالا در پي دارد، سرطان روده بزرگ مي آورد، يک چيز ديگر را هم مي آورد و آن آسيب رسيدن به کليه هاست.

 

عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: اللَّحْمُ يُنْبِتُ اللَّحْمَ وَ مَنْ‌ تَرَكَهُ‌ أَرْبَعِينَ‌ يَوْماً سَاءَ خُلُقُهُ وَ مَنْ سَاءَ خُلُقُهُ فَأَذِّنُوا فِي أُذُنِهِ.[1]

از گوشت است که گوشت مي رويد و کسي که ترک کند اخلاقش بد ميشود و اگر نتوانست تهيه کند در گوش راستش اذان بگويند.

از نظر روايات هر سه روز گوشت خوردن جايز است نه اينکه کار خوبي باشد بلکه جايز است اما 40 روز گذشت و نخورد بايد برود گوشت بخرد و بخورد و الا ويتامين هاي خاصي از بدنش را از دست ميدهد و عوارض ديگري دارد از جمله بد اخلاقي است.

 

عن النبي (ص):‌ لَحْمُ‌ الْبَقَرِ دَاءٌ وَ لَبَنُهَا دَوَاءٌ وَ لَحْمُ الْغَنَمِ دَوَاءٌ وَ لَبَنُهَا دَاءٌ.[2]

گوشت گاو درد و بيماري مي آورد بخاطر انگل هايي که در آن وجود دارد اما شير تازه گاو دوا و درمان است.

برعکس گوسفند که شيرش درد و بيماري مي آورد و گوشتش دواء و درمان است. اگر مجبور شود که شير گوسفند را بخورد شير گوسفند سياه را بخورد.

 

عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: كَانَ رَسُولُ اللَّهِ ص لَحِماً يُحِبُ‌ اللَّحْمَ.[3]

بدن حضرت رسول فربه بود يعني داراي وزن نرمال بود(لحما) گوشت هم دوست داشت.

 

قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص‌ إِنَّا مَعْشَرَ قُرَيْشٍ قَوْمٌ‌ لَحِمُون[4]

ما اهل قريش گوشت ميخوريم يعني علاوه بر سبزيجات و حبوبات سالم گوشت هم ميخوريم.

ما نژاد قريش هستيم و چون تاجر بوده اند و شغلشان دامداري بوده و مکه و اطرافش کوه زياد است لذا قوت غالباشان شکر طبيعي، خرماي طبيعي، گوشت شتر بوده است. ولي به قاعده گوشت ميخوردند.

 

در ماهي توي روايات تأکيد شده است که خيلي نخوريد اما اگر خورديد بعدش حتما خرما يا عسل بخوريد تا دچار فلجي يا شبه فلجي نشويد.

 

عوامل پارکينگسون:

وراثت

استرس

عوامل ديگر مثل بدخوري و اسانس هاي شيميايي و....

 

پس کسي که بيماري خاص دارد در مصرف گوشت قرمز اکتفا کند به ذراع گوسفند. باز هم کم کند و اگر مرد است ران خروس و بلدرچين و... و اگر زن است ران مرغ و بوغلمون و.... مصرف کند.

 

نکته مهم: همانطور که در تخصصي معمارات بحث مقارنات سنجيده ميشود مثلا مقارنات چهل ستون و .... حالا در بدن انسان هم خدا مقارنات زيادي گذاشته مثل دو چشم انسان که البته تفاوتهايي باهم دارند. يا دو گوش، دو کليه ها و...

اگر کسي در خوردن گوشت پرخوري کند عوارضي دارد مثلا دو کليه ها کم کار ميشود و از کار مي افتند.

پرکارترين دو قلوها در بدن ششها هستند، چشم ها هستند؛ چشم از ديدن خسته نميشود، کليه ها که براي تصفيه سموم بدن است مخصوصا سموم خون مثل اسيد اوريک خون کراتين خون نيز از پر کارترين دوقلوهاست.

 

عواملي که کارايي کليه ها را از بين ميبرد

1. ننوشدين آب و آب جوش ولرم به مقدار کافي

2. مصرف بيش از اندازه نمک يا نوشابه هاي گاز دار. زيرا درصد سديمشان بالاست و به کليه‌ها ضرر ميزند.

3. مصرف بيش از اندازه قند سفيد و شکر سفيد و شيريني جات غيرطبيعي. در مردها تورم پرستات و در زنها ناراحتي دهانه رحم در پي دارد اما در هر دو مصرف بيش از حد شيريني از کار انداختن کليه ها را منجر ميشود و نيز يکي از علل ناراحتي هاي قلبي است. براي زنهاي حامله اي که قند شيميايي و شکر شيميايي زياد بخورند اضافه وزن ميگيرند و بچه‌ي چاق به دنيا مي آورند و اين آسيب جدي به مادر و نوزاد مي آورد

4. نگه داشتن بول. لذا در روايات دستور داده اند که قبل از خواب و ... بول کند.

5. کمبود برخي ويتامين ها و املاح مثل کمبود ويتامين B6 و کمبود منيزيم. باعث ايجاد سنگ کليه ميشود

6. کساني که بيش از حد کافئين مصرف ميکنند. چاي، قهوه، شلات، نسکافه، نه تنها لجن صفراوي ميگيرند، نه تنها کم خوني فقر آهن، فشارخون بالا و... مي آورد بلکه موجب نابودي دو کليه ميشوند.

7. کم خوابي ها مستمر و بي خوابي هاي مکرر

8. کساني که مسکن هاي مختلف شيميايي ميخورند. در هر بيماري همش يک مسکن ميخورند. مثلا ايبوپروفن اين مسکن شيميايي که ميخورند هم حمله قلبي مي آورد و هم آسيب به DNI و شبکه ژنتيکي و پروتئيني انسان مي زند، هم خطر سقط جنين در زنان حامله دارد، هم کم خوبي هم فشار خون بالا در پي دارد و هم اينکه ضرر جدي به کليه ها وارد ميکند.

 

برنامه ريزي صهيونيسم بين الملل بر نابودي افراد انسان است علي الخصوص جهان اسلام و مخصوصا شيعه است. بجاي استفاده از عسل، نوشابه هاي شيميايي را تبليغ ميکند و به مردم ميدهد.


BaharSound

www.baharsound.ir, www.wikifeqh.ir, lib.eshia.ir

logo