زمان گزارش:1403/02/01_00:56:04
آرشیو سال 1403-1402 درس اسفار جلد هفتم-اسفار جلد هفتم
استاد محمدحسین حشمتپور
استاد محمدحسین حشمتپور
ردیف | جلسه | عنوان | متن | تعداد کلمات | صوت |
---|---|---|---|---|---|
1 | 90 | 14021124 |
- | مشاهده صوت | |
2 | 89 | قول متکلمين در مورد حلوث عالم |
14021123 |
- | مشاهده صوت |
3 | 88 | نقد و بررسي قول حکما در مورد حدوث و قدم عالم و رد قول آنها توسط مصنف |
14021118 |
- | مشاهده صوت |
4 | 87 | فصل سوم در بيان قول فلاسفه و متکلمين در حلوث يا قدم عالم |
14021116 |
- | مشاهده صوت |
5 | 86 | اثبات حلوث کلي طبيعي و کل و افراد کل |
14021115 |
- | مشاهده صوت |
6 | 85 | تلخيص و توضيح فصل توسط مصنف اقسام سه گانه معروض متغير و بيان احکام آن |
14021114 |
- | مشاهده صوت |
7 | 84 | تغيير مربوط به مرتبه وجود شي است نه مرتبه ماهيت آن به خلاف اصالته الماهويموارد انتاج قضاياي که مقدمات آن را ضروريه و مطلقه تشکيل مي دهند |
14021111 |
- | مشاهده صوت |
8 | 83 | ادامه برهان حدوث عالم |
14021110 |
- | مشاهده صوت |
9 | 82 | عدم انصاف به صفتي در مرتبه اي از مراتب واقع مستلزم عدم انصاف به آن صفت در خود واقع است |
14021109 |
- | مشاهده صوت |
10 | 81 | بررسي ديگر بر استمرار فيض و حدوث عالم ، همه اشيا، طبيعي به خاطر مکاني و زماني بودن محتاج به فيض جديد هستند دائما |
14021108 |
- | مشاهده صوت |
11 | 80 | برهان جديد در اثبات حدوث اجسام ،هرشي اي را که مصنف به صنفي باشد نميتواند صفت منافي را بپذيرد |
14021107 |
- | مشاهده صوت |
12 | 79 | دو اشکال متوهم در مورد کل و کلي بودن عالم در مسئله حدوث عالم، و پاسخ مصنف |
14021104 |
- | مشاهده صوت |
13 | 78 | حکم جزئي از زمان بر کل زمان سرايت نمي کند |
14021103 |
- | مشاهده صوت |
14 | 77 | تنبيه تفريعي: متکلمين حوادث عالم را نامتناهي و بر اساس قاعده تطبيق و تضايف به تسلسل رسيدند |
14021102 |
- | مشاهده صوت |
15 | 76 | متلقات حرکت در جوهر انواع هم به تبع اشخاص حادث اند |
14021101 |
- | مشاهده صوت |
16 | 75 | حرکت در جوهر و نقش آن در حدوث عالم به صورت آن فآن |
14021030 |
- | مشاهده صوت |
17 | 74 | موقف دهم در دوام فيض الهي |
14021027 |
- | مشاهده صوت |
18 | 73 | حل اشکال علامه حلي توسط مصنف |
14021026 |
- | مشاهده صوت |
19 | 72 | پاسخ ملاصدرا به حل اشکال مرحوم دواني در مورد اشکال علامه حلي |
14021024 |
- | مشاهده صوت |
20 | 71 | اشکال علامه حلي در اثبات وجود عقل از طريق مخزن معقولات |
14021023 |
- | مشاهده صوت |
21 | 70 | دليل سيزدهم بر اثبات وجود عقل از طريق اثبات خزانه براي معقولات |
14021020 |
- | مشاهده صوت |
22 | 69 | تاييد دليل دوازدهم بر وجود عقل به واسطه دلايل نقلي |
14021019 |
- | مشاهده صوت |
23 | 68 | ادامه دليل يازدهم بر وجود عقل از طريق مثل افلاطونيه |
14021017 |
- | مشاهده صوت |
24 | 67 | يازدهم دليل براثبات وجود عقل با توجه به آنچه که در ضمير ما مي ايد نفي الامر دارد |
14021016 |
- | مشاهده صوت |
25 | 66 | ادامه دهمين دليل بر اثبات وجود عقل |
14021013 |
- | مشاهده صوت |
26 | 65 | ادامه دليل نهم بر اثبات وجود عقل دليل دهم بر اثبات وجود عقل از طريق حرکات فلکيه |
14021012 |
- | مشاهده صوت |
27 | 64 | دليل نهم بر اثبات وجود عقل از طريق کفايت امکان ذاتي بر انواع محصله |
14021011 |
- | مشاهده صوت |
28 | 63 | دليل هفتم و هشتم بر اثبات وجود عقل از راه حرکت جوهري |
14021010 |
- | مشاهده صوت |
29 | 62 | دليل پنجو و ششم براي اثبات وجود عقل از طريق اخراج مابالقوه به سوي بالفعل |
14021009 |
- | مشاهده صوت |
30 | 61 | دليل سوم بر اثبات وجود عقل از طريق قاعده امکان اشرف |
14021006 |
- | مشاهده صوت |
31 | 60 | عرض نميتواند صادر اول باشد دليل اول و دوم بر اثبات وجود عقل |
14021005 |
- | مشاهده صوت |
32 | 59 | تفاوت ميان هيولي و عدم سابق |
14021004 |
- | مشاهده صوت |
33 | 58 | فرق بيان نفس و طبيعت ، صورت جسميه و هيولي نميتوانند صادر نخستين باشند |
14021003 |
- | مشاهده صوت |
34 | 57 | اولين صادر از واجب بايد اشرف موجودات باشد بر اساس قاعده امکان اشرف |
14021002 |
- | مشاهده صوت |
35 | 56 | 14020930 |
- | مشاهده صوت | |
36 | 55 | 14020929 |
- | مشاهده صوت | |
37 | 54 | عدم طفره در ميان مراتب موجودات ، موارد امکان اخس |
14020928 |
- | - |
38 | 53 | پاسخ اشکال بي نهايت بودن مراتب وسطي و امکان اشرف با توجه به عقول طولي و عرضي |
14020927 |
- | - |
39 | 52 | پاسخ اشکال از طريق معرفت نفس |
14020922 |
- | مشاهده صوت |
40 | 51 | بيان اشکال ملاصدرا در اينکه هر موجودي را ممکن اشرف يگيريم |
14020921 |
- | مشاهده صوت |
41 | 50 | 14020920 |
- | - | |
42 | 49 | بيان شک در مفاد قاعده امکان اشرف براي اثبات قاعده الواحد |
14020919 |
- | مشاهده صوت |
43 | 48 | بيان تقدم موجودات شريف بر جنيس در عالم مجردات و در نشسئه طبيعت |
14020918 |
- | مشاهده صوت |
44 | 47 | اثبات قاعده امکان اشرف در قاعده الواحد توسط ملاصدرا |
14020915 |
- | مشاهده صوت |
45 | 46 | اثبات قاعده امکان اشرف در قاعده الواحد توسط شارح حکمت اشراق |
14020914 |
- | مشاهده صوت |
46 | 45 | فصل هفتم در بيان قاعده امکان اشرف در اثبات قاعده الواحد |
14020913 |
- | مشاهده صوت |
47 | 44 | پاسخ ملاصدرا به بعض الاذکيا که نفس فلکي نميتواند صادر اول باشد |
14020912 |
- | مشاهده صوت |
48 | 43 | در پاسخ به اشکال بعض الاذکيا که چگونه مرکب از مرکب صادر ميشود؟ |
14020911 |
- | مشاهده صوت |
49 | 42 | در پاسخ اشکال بعض الاذکيه در اينکه چگونه امور مبهمه از واحد بسيط صادر ميشود؟ |
14020905 |
- | مشاهده صوت |
50 | 41 | دلايل بعض الاذکيا در مورد اينکه صادر اول مي تواند صورت باشد پاسخ ملاصدرا به اين اشکال |
14020904 |
- | مشاهده صوت |
51 | 40 | اشکال بعض الاذکيا در مورد نقض قاعده الواحد به تضايف پاسخ ملاصدرا به اين اشکال |
14020901 |
- | مشاهده صوت |
52 | 39 | اثبات قاعده الواحد از راه سنخيت |
14020830 |
- | مشاهده صوت |
53 | 38 | براساس آيات الهي و مکاشفات ائمه کشف تمام وجودات داراي کمالات وجوديه هستند |
14020829 |
- | مشاهده صوت |
54 | 37 | دو وجه در مورد اينکه در ماده جسميه حضورو غيبت با هم آميخته اند |
14020828 |
- | مشاهده صوت |
55 | 36 | شدت و ضعف کمالات تابع شدت و ضعف وجودند |
14020827 |
- | مشاهده صوت |
56 | 35 | در پاسخ مصنف به قول صاحب به قول صاحب روضه الجنان با تمثيل خط |
14020824 |
- | مشاهده صوت |
57 | 34 | تغاير و اختلاف در مفهومات به حسب معنا موجب تکثر در ذات نميشود |
14020823 |
- | مشاهده صوت |
58 | 33 | اشکال بعضي از متاخرين بر برهان مشهور در قاعده الواحد |
14020821 |
- | مشاهده صوت |
59 | 32 | بيان اشکال صاحب روضه الجنان و پاسخ به آن |
14020820 |
- | مشاهده صوت |
60 | 31 | اشکال پنجم مصنف بر سيد ميرداماد در مورد اينکه مصدريه معلول اول جزو کمال واجب هست يا خير؟ |
14020817 |
- | مشاهده صوت |
61 | 30 | پاسخ سوم ملاصدرا از استدلال دوم مرحوم ميرداماد در مورد وحدت و کثرت عددي معلول اول |
14020816 |
- | مشاهده صوت |
62 | 29 | 14020815 |
- | مشاهده صوت | |
63 | 28 | اشکال سوم و چهارم ملاصدرا بر سيد ميرداماد در مورد تقدم ماهيت معلول اول و مورد وحدت عددي آن |
14020814 |
- | مشاهده صوت |
64 | 27 | اشکال اول و دوم ملاصدرا بر سيد ميرداماد در مورد مصدريه معلول |
14020813 |
- | مشاهده صوت |
65 | 26 | ميرداماد: سه دليل بر اينکه خواجه خصوصيتي را که ذکر کرد براي معلول اول است نه مربوط به ذات |
14020810 |
- | مشاهده صوت |
66 | 25 | اشکال ميرداماد برمرحوم خواجه |
14020809 |
- | مشاهده صوت |
67 | 24 | اشکال خواجه در شرح اشارات که براي فاعل هم بايد خصوصيات معلول در نظر گرفته شود و هم ذات معلول |
14020808 |
- | مشاهده صوت |
68 | 23 | پاسخ نهايي ملاصدرا بر اشکالات فخر رازي و مرحوم خواجه |
14020807 |
- | مشاهده صوت |
69 | 22 | پاسخ مرحوم ميرداماد به اشکالات فخر رازي در مورد قاعده الواحد سه اشکال سلب و انصاف و قبول |
14020806 |
- | - |
70 | 21 | پاسخ فاضل دواني به سه اشکال فخر رازي سلب قبول و انصاف در مورد قاعده الواحد و رد آن توسط مصنف |
14020803 |
- | مشاهده صوت |
71 | 20 | اشکال ديگر فخر رازي در مورد قاعده الواحد و پاسخ خواجه طوسي ره : پاسخ به شبهه اضافه و سلب |
14020802 |
- | مشاهده صوت |
72 | 19 | پاسخ خواجه طوسي ره به اشکال فخر رازي در ادله اثبات قاعده الواحد: به پاسخ شبهه موثريه |
14020801 |
- | مشاهده صوت |
73 | 18 | نتيجه گيري از استدلالشيخ الرئيس در اثبات قاعده الواحد، بيان شک فخر رازي در کتاب محصل در مورد قاعده الواحد |
14020730 |
- | مشاهده صوت |
74 | 17 | تبيين استدلال شيخ الارئيس در قاعده الواحدو پذيرش آن توسط مصنف |
14020729 |
- | مشاهده صوت |
75 | 16 | هر ممکني ،مخوف به دو وجوب است: وجوب سابق و وجوب لاحق. محال بودن صدور دو معلول از يک علت واحده بسيطه |
14020725 |
- | مشاهده صوت |
76 | 15 | بيان گفتار در اثبات قاعده الواحد و نقض مصنف بر آن |
14020724 |
- | مشاهده صوت |
77 | 14 | ادامه استدلال مصنف در اثبات قاعده الواحد، تشريح شقوق مختلف در حيثيت واحده يا متعدده داشتن فاعل |
14020723 |
- | مشاهده صوت |
78 | 13 | بيان استدلال مصنف براي قاعده الواحد و رد کساني که اين قاعده رصين را نپذيرفتند |
14020722 |
- | مشاهده صوت |
79 | 12 | بررسي اجتماع دو امر متقابل در حمل علي و وجود في در شيء واحد |
14020719 |
- | مشاهده صوت |
80 | 11 | بررسي دو امر متقابل به حمل علي و وجود في درشيء واحد |
14020718 |
- | مشاهده صوت |
81 | 10 | اصل پنجم،اگر دو مرتبه اي، شي حيثيتي را مصنف ياشد، ديگر لازم نيست در جمع مراتب آن حيثيت را دارا باشد/ صفحه 201/ سطر 21 |
14020717 |
- | مشاهده صوت |
82 | 9 | در حيثيات تقييديه متقابله يا مختلفه،آيا تعدد حيثيات موجب تکثرات ذات ميشود/ صفحه 201/ سطر9 |
14020716 |
- | مشاهده صوت |
83 | 8 | اصل چهارم، درمتقابلات بايد مناط حيثيات متفاوت باشد، چه حيثيات ذانيه و چه حيثيات عرضيه/ صفحه 200/ سطر 16 |
14020715 |
- | مشاهده صوت |
84 | 7 | اختلاف در حيثيات تعليليه و تقييديه، آيا مکثرات ذات ميشوند؟ نظر مشهور و مصنف/ صفحه 199/ سطر 7 |
14020712 |
- | مشاهده صوت |
85 | 6 | مکثر کردن در حيسيات تقييديه و تعليليه/ صفحه 197/ سطر 15 |
14020710 |
- | مشاهده صوت |
86 | 5 | ادامه اصل دوم: تناقض در حمل مواطاه و اشتقاق/ صفحه 196/ سطر 11 |
14020709 |
- | مشاهده صوت |
87 | 4 | اصل دوم: تناقض مفهومي و مصداقي در حمل مواطاه و حمل اشتقاق/ صفحه 196/ سطر 1 |
14020708 |
- | مشاهده صوت |
88 | 3 | تقابل سلب و ايجاب هم در مفردات و هم در قضايا/ صفحه195/ سطر 4 |
14020705 |
- | مشاهده صوت |
89 | 2 | جلسه دوم، في فيضه تعالي، اصل اول/ صفحه 194/ سطر 3 |
14020704 |
- | مشاهده صوت |
90 | 1 | بيان اصل اول: تناقض و تقابل سلب و ايجاب در حمل/ صفحه 192/ سطر 1 |
14020703 |
- | مشاهده صوت |
آرشیو سال 1402-1401 درس اسفار جلد هفتم-اسفار جلد هفتم
استاد محمدحسین حشمتپور
استاد محمدحسین حشمتپور
ردیف | جلسه | عنوان | متن | تعداد کلمات | صوت |
---|---|---|---|---|---|
91 | 117 | 14020309 |
- | مشاهده صوت | |
92 | 116 | 14020308 |
- | مشاهده صوت | |
93 | 115 | 14020307 |
- | مشاهده صوت | |
94 | 114 | صورت در نفس محبوب شخص است نه اشخاص و شمائل خارجي/ صفحه 186/ سطر16 |
14020306 |
- | مشاهده صوت |
95 | 113 | اتم حالات نفس شهواني و غضبيو شيطني و ملکي، آثار محبت به اشياء دنيوي و امور اخروي/ صفحه185/ سطر 1 |
14020303 |
- | مشاهده صوت |
96 | 112 | تبيين نظر مصنف در عشق جامع و تقسيم آن به عشق اکبر، عشق اوسط و عشق اصغر/ صفحه183/ سطر12 |
14020302 |
- | مشاهده صوت |
97 | 111 | گفتار ابن عربي در تبيين انسان کامل و عالم کبير و عالم صغير/ صفحه182/ سطر5 |
14020301 |
- | مشاهده صوت |
98 | 110 | انسان کامل مظهر تمام عوالم هستي ،گفتار ابن عربي در ظهور جمال الهي در عالم/ صفحه180/ سطر 21 |
14020231 |
- | مشاهده صوت |
99 | 109 | فصل 20 بيان اينکه تفاوت معشوقات در تفاوت وجودات موجودات است/ صفحه179/ سطر 13 |
14020230 |
- | مشاهده صوت |
100 | 108 | تبيين قول کساني که عشق را نوعي اتحاد مي دانند/ صفحه176/ سطر 15 |
14020227 |
- | مشاهده صوت |
101 | 107 | تفصيل مقام در تقسيم عشق انساني به عشق حقيقي و عشق مجازي / صفحه174/ سطر 3 |
14020225 |
- | مشاهده صوت |
102 | 106 | مبادي و غايت در عشق انسان به شمائل و کمالات نفساني و اخلاقي/صفحه172/ سطر11 |
14020224 |
- | مشاهده صوت |
103 | 105 | لذت عقلاني شديدتر در وجودات قوي تر فصل 20 در عشق به شمائل و اوصاف اخلاقي/ صفحه171/سطر5 |
14020223 |
- | مشاهده صوت |
104 | 104 | ادامه مبحث رب النوع و توضيح رب النوع انسان کامل /صفحه 169/ سطر 16 |
14020220 |
- | مشاهده صوت |
105 | 103 | مبحث رب النوع و مثل افلاطونيه/ صفحه 169/ سطر 1 |
14020219 |
- | مشاهده صوت |
106 | 102 | ضرورت اينکه قواي حيواني و نباتي تحت قوه عاقله قرار بگيرد/ صفحه 167/ سطر 19 |
14020218 |
- | مشاهده صوت |
107 | 101 | لطافت قوه عاقله از قواي حيوانيه و نباتيه/ صفحه 166/ سطر 13 |
14020217 |
- | مشاهده صوت |
108 | 100 | سريان عشق در قواي نباتي و حيواني/ صفحه 165/ سطر 12 |
14020216 |
- | مشاهده صوت |
109 | 99 | اقسام عشق و محبت در نفوس حيوانيه/ صفحه 164/ سطر1 |
14020213 |
- | مشاهده صوت |
110 | 98 | محبت در اجرام طبيعيه و تشبيه نفوس الهيه به عقول/ صفحه 164/ سطر 1 |
14020212 |
- | مشاهده صوت |
111 | 97 | بيان گفتار ابن سينا از رساله عشقيه در مورد واسطه بودن عقل فعالدر فيض به تمام موجودات مادون/ صفحه 161/ سطر 16 |
14020211 |
- | مشاهده صوت |
112 | 96 | فصل 17، حق متعال با واسطه تجلي نمود و موجودات با واسطه معشوقات خاص به معشوق حقيقي مي رسند/ صفحه 160/ سطر 15 |
14020210 |
- | مشاهده صوت |
113 | 95 | ادامه فصل هفدهم تثبيت قول ملاصدرا در عشق ميان موجودات/ صفحه 159/ سطر 5 |
14011222 |
- | مشاهده صوت |
114 | 94 | فصل 17 در عشق ساري در تمام موجودات و تبيين قول قدماء فلاسفهو رد آن توسط ملاصدرا/ صفحه 157/ سطر 16 |
14011221 |
- | مشاهده صوت |
115 | 93 | اشکال ملاصدرا به ابن سينا در مورد عشق صورت به هيولي/صفحه155/سطر 7 |
14011220 |
- | مشاهده صوت |
116 | 92 | در بيان عشق جميع موجودات از عقل اول تا هيولاي اولي/ صفحه153/ سطر 9 |
14011216 |
- | مشاهده صوت |
117 | 91 | 14011215 |
- | مشاهده صوت | |
118 | 90 | ادامه فصل 16 چگونگي عشق در انواع موجودات/ صفحه 150/ سطر 7 |
14011214 |
- | مشاهده صوت |
119 | 89 | فصل 16 مبحث عشق جميع موجودات به حق سبحان/ صفحه 148/ سطر 3 |
14011213 |
- | مشاهده صوت |
120 | 88 | ادامه فصل 15 عدم غفلت از تفکر در خلقت و تقاضاي توفيق علم از حق متعال/ صفحه 135/ سطر 9 |
14011210 |
- | مشاهده صوت |
121 | 87 | ادامه فصل 15 در منافع آسمان براي انسان/ صفحه 143/ سطر 2 |
14011209 |
- | مشاهده صوت |
122 | 86 | در منافع آسمان و آثار موجودات سماوي بر موجودات زميني/ صفحه 131/ سطر 15 |
14011208 |
- | مشاهده صوت |
123 | 85 | فصل 15در بيان احوال افلاک و کواکب و تاثير حرکات آنها براي موجودات زمين/ صفحه 139/ سطر 7 |
14011207 |
- | مشاهده صوت |
124 | 84 | ادامه فصل 15 در منافعي که زمين براي انسان دارد/ صفحه 137/ سطر 3 |
14011206 |
- | مشاهده صوت |
125 | 83 | ادامه قوائد . منافع زمين براي انسانها/ صفحه 136/ سطر 16 |
14011203 |
- | مشاهده صوت |
126 | 82 | ادامه فصل 14 منافع زمين براي انسانها/ صفحه 135/ سطر 6 |
14011202 |
- | مشاهده صوت |
127 | 81 | فصل 14:منافع زمين براي انسانها/ صفحه 133/ سطر 20 |
14011201 |
- | مشاهده صوت |
128 | 80 | ادامه احسن بودن صنع انسان ضرورت انسان حواس ظاهري و باطني و تربيت آنها /صفحه 132/ سطر 1 |
14011130 |
- | مشاهده صوت |
129 | 79 | در بيان ملائکه جسماني که اسوار انسها را تدبير ميکنند/ صفحه .../ سطر 1 |
14011126 |
- | مشاهده صوت |
130 | 78 | ادامه فصل 12، در نظام احسن خلقت انسان/ صفحه 128/ سطر 8 |
14011125 |
- | مشاهده صوت |
131 | 77 | لزوم تفکر در نظام احسن / صفحه 123/ سطر 14 |
14011112 |
- | مشاهده صوت |
132 | 76 | لزوم تفکر در نظام احسن/ صفحه122/ سطر 16 |
14011111 |
- | مشاهده صوت |
133 | 75 | نشانه هاي احسن بودن نظام افرينش/ صفحه 122/ سطر 7 |
14011110 |
- | مشاهده صوت |
134 | 74 | لزوم تفکر در احسن بودن نظام/ صفحه 118/ سطر 18 |
14011109 |
- | مشاهده صوت |
135 | 73 | پي بردن به اجود نظام از راه برهان اني/ صفحه 117/ سطر 13 |
14011108 |
- | مشاهده صوت |
136 | 72 | ابطال شق ثاني"عالمي موافق با اين عالم پديد بيايد" صفحه 115/ سطر 8 |
14011104 |
- | مشاهده صوت |
137 | 71 | ابطال شق اول "عالم ديگر مخالف با اين عالم وجود داشته باشد/ صفحه 114/ سطر 10 |
14011103 |
- | مشاهده صوت |
138 | 70 | مبحث ثالث"مجموع عالم افضل نظام است/ صفحه113/ سطر8 |
14011102 |
- | مشاهده صوت |
139 | 69 | ادامه فصل در مورد احسن بودن موجودات نظام آفرينش در قوس صعود/ صفحه 111/ سطر 17 |
14011101 |
- | مشاهده صوت |
140 | 68 | ادامه افضل حرکات بودن افلاک ،احسن الغايه بودن اين عالم در قوس صعود / صفحه 110/ سطر 23 |
14011028 |
- | مشاهده صوت |
141 | 67 | سه ويژگي مهم افلاک که ممتاز است/ صفحه 110/ سطر 12 |
14011027 |
- | مشاهده صوت |
142 | 66 | الثاني اشرفيت نوع در موجودات مجرد/ صفحه 109/ سطر 1 |
14011026 |
- | مشاهده صوت |
143 | 65 | 14011021 |
- | مشاهده صوت | |
144 | 64 | 14011020 |
- | مشاهده صوت | |
145 | 63 | فصل نهم عالم محسوس همانند عوالم ما فوق به بهترين وجه پديد آمده/ صفحه 106/ سطر 3 |
14011019 |
- | مشاهده صوت |
146 | 62 | خيرات و شرور نسبت به نفوس انساني/ صفحه 103/ سطر 13 |
14011018 |
- | مشاهده صوت |
147 | 61 | ادامه خيرات و شرور در نفوس حيواني/ صفحه 103/ سطر 10 |
14011017 |
- | مشاهده صوت |
148 | 60 | ادامه حکمت اخري در مسئله شرور در حيوانات/ صفحه 102/ سطر 6 |
14011014 |
- | مشاهده صوت |
149 | 59 | حکمت اخري در مسئله شرور در حيوانات/ صفحه 100/ سطر 7 |
14011013 |
- | مشاهده صوت |
150 | 58 | ادامه توجيه مسئله شرور در حيوانات/ صفحه 216/ سطر 10 |
14011012 |
- | مشاهده صوت |
151 | 57 | بيان اشکال در ميئله وقوع شرور در حيوانات و بيان احکام کلي/ صفحه 98/ سطر 12 |
14011011 |
- | مشاهده صوت |
152 | 56 | مسئله شرور در عناصر طبيعت/ صفحه 97/ سطر 1 |
14011010 |
- | مشاهده صوت |
153 | 55 | ادامه فصل هشتم مسئله شرور در عالم طبيعت و زمين مادي / صفحه 95 / سطر 11 |
14010930 |
- | مشاهده صوت |
154 | 54 | فصل هشتم در امور سماوي و عنصري شرور نسبي / صفحه 94/ سطر 1 |
14010929 |
- | مشاهده صوت |
155 | 53 | ادامه فصل هفتم، مساله فساد در بحث شرور/ صفحه 92/ سطر 22 |
14010928 |
- | مشاهده صوت |
156 | 52 | ادامه فصل هفتم در مسئله فساد در بحث شرور/ صفحه 92/ سطر 1 |
14010926 |
- | مشاهده صوت |
157 | 51 | فصل هفتم مسئله فساد در بحث شرور/ صفحه 91/ سطر 1 |
14010923 |
- | مشاهده صوت |
158 | 50 | ادامه اشکال آخر مبحث خلود/ صفحه 88/ سطر 16 |
14010922 |
- | مشاهده صوت |
159 | 49 | اشکال اخر در مسئله شرور، مبحث خلود/ صفحه 88/ سطر 16 |
14010921 |
- | مشاهده صوت |
160 | 48 | اشکال ديگر در مسئله شرور:آيا اراده حق متعال خرافيه است/ صفحه 88/ سطر 1 |
14010920 |
- | مشاهده صوت |
161 | 47 | اشکال ديگر در بحث شرور: آيا اراده حق تعالي خرافيه است/ صفحه 87/ سطر 4 |
14010919 |
- | مشاهده صوت |
162 | 46 | بيان اشکال ديگر در باب شرور، عالم مافوق عهده دار عالم مادون است و خير بايد عهده دار شر باشد/ صفحه 85/ سطر 12 |
14010915 |
- | مشاهده صوت |
163 | 45 | ادامه اشکال ديگر در باب شرور/ صفحه 83 / سطر 10 |
14010914 |
- | مشاهده صوت |
164 | 44 | اشکال ديگر در باب شرور/ صفحه 81/ سطر 18 |
14010913 |
- | مشاهده صوت |
165 | 43 | تاييد کلام ملا از کتاب شفاء ابن سينا/ صفحه 80/ سطر 14 |
14010912 |
- | مشاهده صوت |
166 | 42 | ادامه ادامه فصل ششم اشکال دوم در باب شرور/ صفحه 80/ سطر 2 |
14010909 |
- | مشاهده صوت |
167 | 41 | ادامه فصل ششم اشکال دوم در باب شرور/ صفحه 78/ سطر 15 |
14010908 |
- | مشاهده صوت |
168 | 40 | فوائد تضاد در عالم طبيعت و چرائي عدم خير محض در اين عالم/ صفحه 77/سطر 12 |
14010907 |
- | مشاهده صوت |
169 | 39 | گفتار شيخ اشراق در باب تکون عاکم/ صفحه76/ سطر 2 |
14010906 |
- | مشاهده صوت |
170 | 38 | تفسير کلام خواجه طوسي در مورد قضاء و قدر/ صفحه 74/ سطر 21 |
14010905 |
- | مشاهده صوت |
171 | 37 | ادامه فصل پنجم در مورد توجيه شرور/ صفحه 74/ سطر 6 |
14010902 |
- | مشاهده صوت |
172 | 36 | ادامه فصل پنجم در مورد توجيه شر/ صفحه 73/ سطر 14 |
14010901 |
- | مشاهده صوت |
173 | 35 | فصل پنجم در کيفيت دخول شرور در عالم قضاء الهي/ صفحه 72/ سطر 3 |
14010830 |
- | مشاهده صوت |
174 | 34 | فصل چهارم" در توجيه تضاد در عالم/ صفحه 70 / سطر 3 |
14010829 |
- | مشاهده صوت |
175 | 33 | قسم ثاني از موجوداتي که خير کثير دارند/ صفحه 69/ سطر 5 |
14010828 |
- | مشاهده صوت |
176 | 32 | اقسام موجودات خير و شر/ صفحه 68 / سطر 5 |
14010825 |
- | مشاهده صوت |
177 | 31 | ادامه مبحث شر/ صفحه 67 / سطر 7 |
14010824 |
- | مشاهده صوت |
178 | 30 | ادامه مبحث شر/ صفحه 66 / سطر 2 |
14010823 |
- | مشاهده صوت |
179 | 29 | ادامه مبحث شر/ صفحه 62 / سطر 22 |
14010822 |
- | مشاهده صوت |
180 | 28 | ادامه مبحث شر/ صفحه 61 / سطر 7 |
14010821 |
- | مشاهده صوت |
181 | 27 | اموري که مولد شرور هستند/ صفحه 59/ سطر 16 |
14010818 |
- | مشاهده صوت |
182 | 26 | ادامه مبحث خير و شر/ صفحه 58/ سطر15 |
14010817 |
- | مشاهده صوت |
183 | 25 | مباحث خير و شر/ صفحه 57/ سطر 9 |
14010816 |
- | مشاهده صوت |
184 | 24 | فصل اول: در مورد علم عنايي حق متعال/ صفحه 55/ سطر 6 |
14010815 |
- | مشاهده صوت |
185 | 23 | ادامه مبحث عنايت الهي/ صفحه 55/ سطر 1 |
14010811 |
- | مشاهده صوت |
186 | 22 | الوقف ثامن: در مورد عنايت الهي |
14010810 |
- | مشاهده صوت |
187 | 21 | ادامه فصل پانزده/ صفحه 52 / سطر 13 |
14010809 |
- | مشاهده صوت |
188 | 20 | فصل پانزدهم در ذکر القاب قرآن/ صفحه 50/ سطر 7 |
14010808 |
- | مشاهده صوت |
189 | 19 | فصل چهارده بحث لوح محور اثبات/ صفحه 48/ سطر 9 |
14010807 |
- | مشاهده صوت |
190 | 18 | بحث ترديد در مقام فعل حق متعال بر اساس روايت قدسي"ما ترددت"/ صفحه 48/ سطر 5 |
14010804 |
- | مشاهده صوت |
191 | 17 | فصل 14 در نسخ کتب الهي/ صفحه 47/ سطر 1 |
14010803 |
- | مشاهده صوت |
192 | 16 | نسخ کتب الهي/ صفحه 47/ سطر 1 |
14010802 |
- | مشاهده صوت |
193 | 15 | 14010801 |
- | مشاهده صوت | |
194 | 14 | 14010730 |
- | مشاهده صوت | |
195 | 13 | در وصف قرآن با زبان رمز و اشاره/ صفحه 44/ سطر 10 |
14010727 |
- | مشاهده صوت |
196 | 12 | 14010726 |
- | مشاهده صوت | |
197 | 11 | تفصيل حروف مقطعه/ صفحه 42/ سطر 1 |
14010725 |
- | مشاهده صوت |
198 | 10 | تفصيل حروف مقطعه/ صفحه 40 / سطر8 |
14010724 |
- | مشاهده صوت |
199 | 9 | 14010723 |
- | مشاهده صوت | |
200 | 8 | 14010720 |
- | مشاهده صوت | |
201 | 7 | 14010719 |
- | مشاهده صوت | |
202 | 6 | 14010718 |
- | مشاهده صوت | |
203 | 5 | فرق بيان کتابت الهي با کتابت انساني/ صفحه 34/ سطر 1 |
14010717 |
- | مشاهده صوت |
204 | 4 | در مورد حديث علوي"انا نقطه تحت الباء/ صفحه 33/ سطر 6 |
14010716 |
- | مشاهده صوت |
205 | 3 | ان جميع القرآن في باء بسم الله و انا نقطه تحت الباء/صفحه 32/ سطر 18 |
14010712 |
- | مشاهده صوت |
206 | 2 | عالم خلق مظهر عالم امر است/صفحه 31/ سطر 15 |
14010711 |
- | مشاهده صوت |
207 | 1 | اسرار قرآن/صفحه 30/ سطر 14 |
14010710 |
- | مشاهده صوت |
آرشیو سال 1401-1400 درس اسفار جلد هفتم-اسفار جلد هفتم
استاد محمدحسین حشمتپور
استاد محمدحسین حشمتپور
ردیف | جلسه | عنوان | متن | تعداد کلمات | صوت |
---|---|---|---|---|---|
208 | 25 | 14011125 |
- | مشاهده صوت | |
209 | 24 | 14011118 |
- | مشاهده صوت | |
210 | 23 | 14011117 |
- | مشاهده صوت | |
211 | 22 | 14011116 |
- | مشاهده صوت | |
212 | 21 | 14001111 |
- | مشاهده صوت | |
213 | 20 | 14001110 |
- | مشاهده صوت | |
214 | 19 | 14001109 |
- | مشاهده صوت | |
215 | 18 | 14001106 |
- | مشاهده صوت | |
216 | 17 | 14001105 |
- | مشاهده صوت | |
217 | 16 | 14001104 |
- | مشاهده صوت | |
218 | 15 | 14001103 |
- | مشاهده صوت | |
219 | 14 | 14001102 |
- | مشاهده صوت | |
220 | 13 | 14001029 |
- | مشاهده صوت | |
221 | 12 | 14001028 |
- | مشاهده صوت | |
222 | 11 | 14001027 |
- | مشاهده صوت | |
223 | 10 | 14001026 |
- | مشاهده صوت | |
224 | 9 | 14001025 |
- | مشاهده صوت | |
225 | 8 | 14001022 |
- | مشاهده صوت | |
226 | 7 | 14001021 |
- | مشاهده صوت | |
227 | 6 | 14001020 |
- | مشاهده صوت | |
228 | 5 | 14001019 |
- | مشاهده صوت | |
229 | 4 | 14001018 |
- | مشاهده صوت | |
230 | 3 | 14001013 |
- | مشاهده صوت | |
231 | 2 | 14001012 |
- | مشاهده صوت | |
232 | 1 | 14001007 |
- | مشاهده صوت |